دیدار و گفتگو با امین حسینیون

یکصد وشصت و هشتمین جلسه از سلسله نشست های صبح پنجشنبه های مجله بخارا اختصاص یافته به دیدار وگفتگو بانویسنده داستان و رمان و مترجم اثار ادبی امین حسینیون که در ساعت نه صبح پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در خانه گفتمان شهر (وارطان ) با حضور ایشان و منتقدین برگزار می شود .
امین حسینیون متولد 1361 در شهر تهران است، در تهران بزرگ شده و در تهران درسِ سینما خوانده، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی خوانده، و هنوز هم همینجاست. کتاب اولش «سیاسیا در شهر مارمولک‌ها» بود که فانتزی‌ای با مخاطب نوجوان است. بعد از آن دو رمان ماجرای کفترکش و ماجرای خونزاد را به همراهی برادرش مصطفی حسینیون برای مخاطب بزرگسال نوشت، دو رمان که هر دو فضایی گوتیگ دارند.
در حد فاصل سال 90 تا 97 از نوشتن دور بوده و سال 97 رمان «شهر شرنگ» که جنایی‌پلیسی است را با نشر ثالث به چاپ رساند. در این سال‌ها با مطبوعات و مجلاتی مثل روزنامه‌ی اعتماد، مجله‌ی همشهری داستان و مجله‌ی سان همکاری‌اش را حفظ کرده است، همچنین در ترجمه هم فعال بوده و رمان نفس عمیق اثر آن تایلر به تازگی به ترجمه‌ی او منتشر شده، و امروز هم بیشتر وقتش در کتابفروشی چهل کلاغ می‌گذرد.
خانه گفتمان شهر (وارطان ) . میدان فلسطین . طالقانی غربی . ضلع جنوبی . پلاک ۵۱۴