عصر پنجشنبه های مجله بخارا

به مناسبت انتشار رمان «عزیز جون» نوشته مسعود فروتن، عصر پنجشنبه‌های بخارا به نقد و بررسی این رمان اختصاص یافته است. این نشست با همکاری انتشارات بدرقه جاویدان و با حضور نویسنده در ساعت پنج بعد از ظهر پنجشنبه نهم آذرماه ۱۴۰۲ با سخنرانی: غلامحسین سالمی، نصرالله حدادی، منصور ضابطیان، امیرعلی نبویان و علی دهباشی در مرکز هنری نقش برگزار می‌شود. 

مسعود فروتن دوم اسفندماه ۱۳۲۴ در شهر آمل متولد شد. سال ۱۳۵۰ با مدرک دیپلم کارگردانی و تهیه‌کنندگی وارد بازار کار تلویزیون شد. دو سال در تلویزیون تبریز کار کرد و سال ۱۳۵۲ به تهران بازگشت. سال ۱۳۵۴ در کنکور دانشکده دراماتیک پذیرفته شد و در رشته کارگردانی سینما کنار کار در تلویزیون درس خواند. و بخشی از کارهایش در تله تئاتر رکورد ۴۰۰ برنامه را دارد و سریال های معروفی چون «سلطان و شبان» و «مثل‌آباد» و «آیینه» سری اول و دوم را در کارنامه هنری او می‌بینیم.

از آثار مسعود فروتن می‌توان به: «از سر دلتنگی»، «ناتمام»، «کوچه‌باغ کودکی»، «یک مرد یک شب»، «صندوقچه» و «عزیزجون» اشاره کرد. این رمان حکایت زندگی زنی به نام سلیمه است که مصائب یک خانواده را به دوش می‌کشد… در مقابل اتفاقات سینه سپر می‌کند و می‌شود نقش اول زندگی یک خانواده… طوری که اگر کسی جایی دچار مشکل می‌شود نام سلیمه اولین نامی است که برای حل مشکل در ذهنش نقش می‌بندد..

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر پنجشنبه نهم آذرماه ۱۴۰۲ در مرکز هنری نقش (به نشانی: خیابان ولی‌عصر، ابتدای پارک ساعی، جنب شهر کتاب، پلاک ۲۱۶۹) برگزار می‌شود.