شب هوشنگ ضیایی

به پاسداشت یک عمر تلاش و خدمت به طبیعت و محیط‌زیست ایران، هفتصد و سیزدهمین شب از شب‌های مجله بخارا با همکاری فصلنامه صنوبر به تجلیل از استاد هوشنگ ضیایی اختصاص داده شده است. در این نشست که در ساعت پنج بعد از ظهر یکشنبه پنجم آذرماه ۱۴۰۲ در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد، سخنرانان: بهمن ایزدی، نوشین ساطعی، افشین زارعی، شهاب چراغی، مهدی تیموری، مانیا شفاهی و علی دهباشی به جنبه‌های متفاوت زندگی ایشان خواهند پرداخت.

استاد هوشنگ ضیایی( متولد ۱۳۲۲-کرمان) در سال ۱۳۴۹ به دعوت اسکندر فیروز جهت همکاری به سازمان شکاربانی و نظارت بر صید پیوست و در دوران خدمت خود مدیریت اداره کل شکاربانی و نظارت بر صید خوزستان، مدیریت اداره کل محیط‌زیست فارس، مازندران و مشاور ریاست سازمان را عهده‌دار بوده و مدیریت احیای گوزن زرد و حفاظت از یوز آسیایی نیز بر عهده ایشان بوده است.
بیش از پنجاه سال خدمت به طبیعت و محیط‌زیست ایران و سابقه ۲۵ سال تدریس در این حوزه و تربیت تعداد زیادی متخصص آگاه و دلسوز برای طبیعت کشور و بسیاری امور دیگر در امر حفاظت از سرزمین ایران از موارد ارزشمند و پرثمر زندگی ایشان است.
در این مراسم رونمایی از کتاب «راهنمای صحرایی پستانداران ایران» که ثمره یک عمر تلاش و تحقیق ایشان در طبیعت ایران بوده است انجام خواهد شد و همچنین بخشی از فیلم مستند زندگی استاد به نمایش در می‌آید.

شب هوشنگ ضیایی در ساعت پنج بعد از ظهر یکشنبه پنجم آذرماه ۱۴۰۲ در خانه اندیشندان علوم انسانی به نشانی: خیابان استاد نجات الهی(ویلا)، چهارراه ورشو تالار فردوسی برگزار می‌شود.