پنجشنبه صبح های مجله بخارا

دیدار و گفتگو با منصور ضابطیان

دویست و پنجاه و یکمین نشست از سلسله جلساتِ صبحِ پنج‌شنبه‌های مجله بخارا اختصاص دارد به دیدار و گفتگو با منصور ضابطیان؛ نویسنده، مجری، کارگردان، پادکست‌ساز، تهیه‌کننده و سفرنامه‌نویس. این نشست در ساعتِ دهِ صبحِ پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ در مدرسه‌ فیلم‌سازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج برگزار خواهد شد.
منصور ضابطیان  متولدِ ۱۳۴۹ در تهران است. ابتدا در رشته علوم آزمایشگاهی شروع به تحصیل کرد. امّا ذوق و توانایی هنری‌ او را به سمتِ تحصیل در رشته سینما سوق داد. مدتی نیز مدرّسِ دوره‌های آزادِ آموزشِ گویندگی و اجرا در دانشکده‌ خبر بود.
  ضابطیان فعالیّت حرفه‌ایِ خود را با روزنامه‌نگاری در نشریاتی مانندِ چلچراغ، گزارش فیلم و حیات‌ نو آغاز کرد. و از سالِ ۱۳۸۷ واردِ تلویزیون شد. سبد، مردم ایران سلام، جغرافیای فریاد، فرش واژه، نقره، رادیو هفت و صد‌برگ از معروف‌‌ترینِ این کارهاست.
او در عرصه‌ی نویسندگی نیز آثار متعددی را به چاپ رسانده است. در سال‌های اخیر در کنارِ تمامِ فعالیّت‌هایش، سفر و سفر‌نامه‌نویسی یکی از اصلی‌ترین کارهای او بوده است که این سفرنامه‌ها با سَبکِ متفاوت و جذاب خود توانسته‌اند خوانندگانِ بسیاری را با خود همراه کند.
  برخی از خواندنی‌ترینِ این سفرنامه‌ها عبارتند از:
مارک و پلو (۱۳۸۹)؛ سباستین: سفرنامه و عکس‌های کوبا(۱۳۹۵)؛ بی‌زمستان: سفرنامه و عکس‌های تاجیکستان، آذربایجان، گرجستان (۱۳۹۸)؛ سه رنگ، غذا نوشت‌های ایتالیا (۱۳۹۹)؛ استامبولی: نوشته‌ها و عکس‌های استانبول (۱۴۰۱)؛ نوشابه زرد: نوشته‌ها و عکس‌های سفر به کانادا (۱۴۰۲). اغلبِ کتاب‌های منصور ضابطیان توسط انتشارات مثلث و نشر مون منتشر شده است.
این نشست در ساعتِ ده پنج‌شنبه هجده‌ام خرداد ۱۴۰۲ در مدرسه فیلم‌سازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج به نشانی: خیابان ایرانشهر، کوچه‌ سمندریان (مهاجر)، پلاک ۲۲ برگزار خواهد شد.