عصر دوشنبه های بخارا

به مناسبت انتشار کتاب «خاطرات روزانه شاهزاده حسینقلی میرزا سالور (عمادالسلطنه)» به کوشش منصوره اتحادیه (نظام مافی)، رقیه آقابالازاده، مریم سالور و شقایق فتحعلی‌زاده که از سوی نشر تاریخ ایران منتشر شده است، یازدهمین نشست عصر دوشنبه‌های مجله بخارا به بررسی این کتاب اختصاص یافته است. این نشست در ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۲ در محل مؤسسه فرهنگی هنری ققنوس (راوی دوران) برگزار می‌شود.

خاطره‌نویسی راهی برای زنده‌ نگهداشتن خاطرات و تجربیات یک فرد است و به مفهوم امروزی آن از اواسط دوره قاجار به دلیل رویارویی ایرانیان با غرب و آشنایی با اروپایی‌ها شکل گرفت و به‌ویژه درباریان از آن استفاده می‌کردند. عمادالسلطنه برادرزادۀ ناصرالدین‌شاه به پیروی از پدر، از دوره نوجوانی به نگارش خاطرات روزانه خود اهتمام ورزید. حاصل این علاقه و تلاش در طول عمر عمادالسلطنه ۴۵ دفترچه دست‌نوشته است که هفت دفترچه نخست آن در این کتاب تصحیح و به چاپ رسیده است. در این دوره عمادالسلطنه به همراه پدر و برادر کوچکش در همدان حضور دارند و یادداشت‌های او شامل خاطرات شکار، مهمانی‌ها، مراسم و سفرش به تهران است.

در این نشست، منصوره اتحادیه (نظام مافی)، رقیه آقابالازاده، مریم سالور و علی دهباشی به بحث درباره این کتاب خواهند پرداخت.

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۲ در مؤسسه فرهنگی هنری ققنوس (راوی دوران) به نشانی: خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، کوچه شفیعی، پلاک یک برگزار می‌شود.