عصر شنبه های بخارا

معرفی و رونمایی از کتاب
تاریخ بخارا
تصحیح حسن شجاعی‌مهرسی و هشتمین نشست از سلسله جلسات عصر شنبه‌های بخارا اختصاص یافته است به معرفی  کتاب تاریخ بخارا که خود مشتمل بر سه کتاب است که به همت انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده است. این نشست با حضور: ابراهیم خدایار، علی اشرف مجتهد شبستری، حسن شجاعی‌مهر و علی دهباشی در ساعت پنج بعدازظهر شنبه ششم خرداد ماه  ۱۴۰۲ در کافه مانا با همکاری موسسه ایکوم برگزار می‌شود.
کتاب «تاریخ بخارا» در واقع مشتمل بر سه کتاب مهم درباره آخرین امیران منغیتی بخارا است که مصحح برای بی‌نیازی پژوهشگران از مراجعه به این آثار، این سه کتاب را در یک مجلد گرد آورده است. «رساله یا مختصری از تاریخ سلطنت خاندان منغیتیه» تألیف احمد مخدوم دانش، «تاریخ سلاطین منغیتیه» تألیف عبدالعظیم سامی، «تاریخ امیران منغیتیه بخارا» تألیف صدرالدین عینی، از مهم‌ترین منابع تاریخی دوره آغازین تاریخ معاصر آسیای میانه به ویژه خانگری بخارا در دوره تسلط روسیه بر این سرزمین است که در این کتاب جمع شده است. کتاب حاضر که با نام «تاریخ بخارا» منتشر شده، در واقع تاریخ نیمۀ دوم سده نوزدهم و نیمۀ نخست سده بیستم میلادی خانگری بخارا است که با این سه منبع دست اوّل اطلاعات ذی قیمتی به پژوهشگران ارایه می‌کند.
نشست رونمایی از کتاب تاریخ بخارا در ساعت پنج بعدازظهر شنبه ششم خرداد ماه ۱۴۰۲ در محل کافه مانا به نشانی: خیابان وصال شیرازی، نرسیده به بلوار کشاورز، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶ برگزار می‌شود.