عصر چهارشنبه های بخارا

فتوت و جوانمردی
در گفتگو با پرویز پرستویی

چهل و سومین نشست از سلسله نشست‌های عصر چهارشنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به موضوع «فتوت و جوانمردی» در گفتگو با پرویز پرستویی. این مراسم در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در شهر کتاب الهیه برگزار می‌شود.

پرویز پرستویی بیش از پنج دهه است که در عرصه تئاتر و سینما فعالیت مستمر دارد و یکی از چهره‌های محبوب سینمای ایران به شمار می‌رود. به علت کارهای درخشانی که در عرصه سینما از خود نشان داده، موفق به دریافت چندین جایزه از جشنواره‌های داخل و خارج شده است. از آثار به‌یادماندنی او در سینما می‌توان به فیلم‌های «آژانس شیشه‌ای»، «مارمولک»، «کافه ترانزیت»، «بید مجنون» و… اشاره کرد.
پرویز پرستویی هنرمندی است مردمی به معنای کامل کلمه. از سالیان دورتر، او همواره به صورت داوطلبانه و فردی و جمعی در مناطق دورافتاده‌ای که حتی از آب نوشیدنی سالم بی‌بهره بودند، حضور می‌یافت و مددرسان هموطنان خود بود. درواقع کاری که ده‌ها وزارتخانه و نهاد متولی‌اش هستند، او و دوستانش انجام می‌دادند، که همچنان ادامه دارد. روحیه «دستگیری»،‌ «فتوت» و «جوانمردی» از فعالیت‌های شناخته‌شده وی به شمار می‌رود.

جلسه دیدار و گفتگو با پرویز پرستویی در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در شهر کتاب الهیه به نشانی: الهیه، خیابان مریم شرقی، پلاک ۷۷ برگزار می‌شود.