شب سیمین دانشور

ششصد و پنجاه و نهمین شب از شبهای بخارا به سیمین دانشور اختصاص یافته است. این نشست با همکاری شهر کتاب الهیه در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه هفدهم اسفند ۱۴۰۱ در محل شهر کتاب الهیه برگزار می‌شود.

سیمین دانشور (متولد ۱۳۰۰ شیراز)  نویسندگی را از شانزده‌سالگی آغاز کرد. کتاب اولش «آتش خاموش» در سال ۱۳۲۷ منتشر شد. سپس دکتری خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران دریافت کرد. در سال ۱۳۲۹ با جلال آل‌احمد ازدواج کرد. سپس ترجمه‌های «باغ آلبالو» و «دشمنان» از چخوف و «بئاتریس» از آرتور شنیستلر را منتشر کرد. از سال ۱۳۳۴ تدریس را آغاز کرد. از دیگر آثار ترجمه‌شده توسط ایشان می‌توان به رمانهای «داغ ننگ» (ناتائیل هاثورن)، «همراه آفتاب» (هارولد کورلند) و «بنال وطن» (آلن پیتون) اشاره کرد. در سال‌های بعد، مجموعه داستانها و رمانهای «شهری چون بهشت»، «سووشون»، «بی کی سلام کنم»، «جزیره سرگردانی»، «پرنده‌های مهاجر» و «ساربان سرگردان» به قلم ایشان منتشر شد.
سیمین دانشور سرانجام در نود سالگی (هجدهم اسفند ۱۳۹۰) در تهران درگذشت.

در شب سیمین دانشور سخنرانان: سیمین پناهی‌فرد، فرزاد رستمی‌فر، مینا عبداللهی، محمد حسین دانایی، رضا توسلی و علی دهباشی درباره زندگی و آثار دانشور سخنرانی خواهند کرد.

الهیه، مریم شرقی،  پلاک ۷۷، شهر کتاب الهیه