عصر سه شنبه های مجله بخارا

به مناسبت انتشار کتاب «کتابِ منصور ملکی» (مجموعه یادداشت‌ها و نقدها) که از سوی انتشارات خط و طرح منتشر شده است، پنجمین نشست از سلسله جلسات عصر سه‌شنبه‌های بخارا به بررسی زندگی و آثار منصور ملکی و این کتاب اختصاص یافته است. در این نشست که در ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه شانزدهم اسفند ۱۴۰۱ در بنیاد لاجوردی برگزار خواهد شد، جواد طوسی، امید روحانی، پری ملکی و علی دهباشی به بحث درباره این کتاب خواهند پرداخت.
کتاب «کتابِ منصور ملکی» گزیده‌ای است از انبوه یادداشت‌های کوتاه و بلند و نقدهای سینمایی و ادبی منصور (حسن) ملکی، روزنامه‌نگار و منتقد هنر که طی بیش از سی سال در نشریات منتشر و به کوشش و انتخاب توکا ملکی گردآوری شده است.
منصور (حسن) ملکی (۱۳۲۱-۱۳۹۴) روزنامه‌نگار، منتقد، شاعر، دبیر ادبیات و دبیر سرویس هنری روزنامه‌هایی چون ابرار، اخبار و آریا بود. کار روزنامه‌نگاری را در هفته‌نامه ایرانشهر به سردبیری احمد شاملو شروع کرد. سال‌ها پیش از آن شعرها و قصه‌ها و نمایشنامه‌ای از او در خوشه، نگین، لوح و بامشاد چاپ شده بود. از میانه‌ دهه شصت بود که در کسوت دبیر سرویس فرهنگی هنری روزنامه ابرار به ‌طور جدی به عنوان روزنامه‌نگار شناخته شد. اولین یادداشت‌هایش در این روزنامه بدون نام منتشر شدند، اما بعدتر با راه‌اندازی ستونی زیر عنوان «روز…روزنامه» رویدادهای فرهنگی و هنری را بهانه‌ای برای نوشتن یادداشت‌های کوتاه و بلند قرار داد. ستون «روز…روزنامه» پس از روزنامه ابرار، در روزنامه‌های اخبار و آریا که دبیر سرویس فرهنگی هنری آن‌ها بود و سرآخر در وبلاگ او به همین نام ادامه یافت. او همچنین به عنوان منتقد سینما نیز شناخته شده بود.
این نشست در ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه شانزدهم اسفند ۱۴۰۱ در بنیاد لاجوردی: خیابان کریمخان زند، خیابان ویلا، خیابان جعفر شهری (سپند شرقی)، پلاک ۲۰، واحد یک برگزار می‌شود.