عصر دوشنبه های مجله بخارا

ششمین نشست عصر دوشنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به بررسی کتاب «آزادی» (یک کودک و یک کشور در پایان تاریخ) نوشته لیا اوپی با ترجمه امیر میرحاج که از سوی انتشارات پارسه منتشر شده است.
این نشست با همکاری مجله بخارا، موسسه فرهنگی هنری ققنوس (راوی دوران) و انتشارات پارسه در ساعت پنج بعد از ظهر دوشنبه پانزدهم اسفند ۱۴۰۱ در موسسه فرهنگی و هنری ققنوس برگزار خواهد شد. در این نشست خانم زینب کاظم‌خواه و آقایان: مهدی تدینی، امیر میرحاج و علی دهباشی به بحث درباره کتاب «آزادی» خواهند پرداخت.

لیا اوپی در کتاب «آزادی»، خاطرات نوجوانی خود را در آلبانی مرور می‌کند: سالهای پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی و انتقال آشفته کشور آلبانی، همچون دیگر کشورهای پساکمونیستی، برای پیوستن به دنیای بازار آزاد؛ ملغمه‌ای از فساد اقتصادی و جنایات سازمان‌یافته. نویسنده توصیف دوران بلوغ خود را که همزمان با گذر کشور از تحولات سیاسی است، با پرسش‌هایی در مورد رابطه بین امر شخصی و امر سیاسی، و نگاه به موضوع آزادی پیوند می‌دهد؛ اینکه آزادی چیست و برای چه کسانی است و چه کسی واقعا آزاد است.

این نشست در ساعت پنج بعد از ظهر دوشنبه پانزدهم اسفند در موسسه فرهنگی هنری ققنوس برگزار میشود: خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، کوچه شفیعی، ‌پلاک یک