عصر سه شنبه های مجله بخارا

به مناسبت انتشار کتاب «ماهاباراتا، بزرگ‌ترین فانتزی حماسی جهان»، تلخیص و نوشته آر. کی. نارایان و با ترجمه‌ هومن بابک، که از سوی انتشارات پرما منتشر شده است، چهارمین نشست از سلسله جلسات عصر سه‌شنبه‌های بخارا به بررسی این اثر اختصاص یافته است. در این نشست که در ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه نهم اسفند ۱۴۰۱ در گالری لاجوردی برگزار خواهد شد، برزو قادری، حامد هاتف، هومن بابک و علی دهباشی به بحث درباره این کتاب خواهند پرداخت.

کتاب «ماهاباراتا، بزرگ‌ترین فانتزی حماسی جهان»، روایتی نو و خلاصه‌ای از این رزمنامه‌ سترگ به قلم آر. کی. ‌نارایان است.
ماهابهاراتا طولانی‌ترین رزمنامه‌ نوشته شده‌ جهان است و از چیزی حدود ۲۰۰ هزار بند شعری تشکیل شده است. نگارش این رساله به هزار و پانصد سال پیش باز می‌گردد.
نارایان از رمان‌نویسان بزرگ هند است و با تسلطی که بر شیوه‌ روایتگری هندوان دارد  توانسته اثری خوشخوان و روان خلق کند. پیشتر از این نویسنده کتاب «راهنما» با ترجمه مهدی غبرایی به بازار کتاب عرضه شده بود.
هومن بابک هندشناس، نویسنده و مترجم حدود بیست‌و‌پنج سال است که درباره‌ بناهای فاخر فرهنگی شبه‌قاره‌‌ هند پژوهش می‌کند. از آثار وی می‌توان به «راسا» (زیبایی‌شناسی در فلسفه‌ هندو)، «کاتاکالی» (با نگاهی به بنیان‌های نمایش در هند)، «چیترا» (نمایشی از رابیندرانات تاگور)، «عروسک‌های‌ هند»، «ساتیا و من» و «ماهاباراتا» اشاره کرد.

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه نهم اسفند ۱۴۰۱ در گالری لاجوردی: خیابان کریمخان زند، خیابان ویلا، خیابان جعفر شهری (سپند شرقی)، پلاک ۲۰، واحد یک برگزار می‌شود.