عصر چهارشنبه های بخارا


«احمدرضا احمدی و ادبیات کودکان»

به مناسبت رونمایی از دو کتاب جدید احمدرضا احمدی:
«باغ و قطره‌های رنگ» و «دخترک، آینه‌ها، مادر»

سی‌وهشتمین عصر چهارشنبه‌های بخارا اختصاص یافته است به رونمایی از دو کتاب جدید احمدرضا احمدی:‌ «باغ و قطره‌های رنگ» و «دخترک، آینه‌ها، مادر» که توسط انتشارات پرتقال منتشر است. این نشست با همکاری مجله بخارا، شهرکتاب الهیه و انتشارات پرتقال در ساعت پنج بعدازظهرِ چهارشنبه بیست‌و ششم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در تالار اجتماعات شهر کتاب الهیه برگزار خواهد شد.

احمدرضا احمدی متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان، شاعر، نمایشنامه‌نویس و نقاش ایرانی است. او بنیان‌گذار سبک موج نو در دهه ۱۳۴۰ در شعر معاصر ایران است و علاوه بر دریافت تندیس مداد پرنده از کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان و نیز برگزیده جایزه شعر بیژن جلالی، نامزد دریافت جایزه هانس‌کریستین اندرسون نیز بوده است. 

انتشارات پرتقال که یکی از نام‌آشناترین ناشران حوزه کودک و نوجوان ایران است، در راستای اعتلای فرهنگ و هنر ایران‌زمین طی همکاری با احمدرضا احمدی دو کتاب داستان با نام‌های «باغ و قطره‌های رنگ» و «دخترک، آینه‌ها، مادر» را منتشر کرده است. تصویرگری کتاب «باغ و قطره‌های رنگ» توسط میترا عبدالهی انجام شده است و «دخترک، آینه‌ها، مادر» را نوشین صادقیان به تصویر درآورده است.

در این نشست از دو کتاب «باغ و قطره‌های رنگ» و «دخترک، آینه‌ها، مادر» رونمایی خواهد شد و شهرام اقبال‌زاده، کوروش پارسانژاد، ماهور احمدی، علی‌اکبر زین‌العابدین و علی دهباشی سخن خواهند گفت.
این نشست در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت پنج بعدازظهر در شهرکتاب الهیه به نشانی الهیه، مریم شرقی، پلاک ۷۷ برگزار خواهد شد.