عصر دوشنبه های بخارا

 

 به مناسبت انتشار کتاب «بازاندیشی انتقادی جریان‌شناسی ادبیات معاصر ایران» تألیف هاله کیانی و غلامرضا پیروزی که از سوی انتشارات طرح نو منتشر شده است، مجله بخارا با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ققنوس (راوی دوران) در ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ جلسه نقد و بررسی این کتاب را برگزار خواهد کرد.

 

کتاب «بازاندیشی انتقادی جریان‌شناسی ادبیات معاصر ایران» تلاش می‌کند با بررسی مکتب‌های ادبی، تصویری نو از مبانی و ماهیت این مکتب‌ها، و نحوه‌ی استخدام آن در فهم و نقد آثار ادبی در ایران ارائه دهد تا نوعی درک تقلیل‌گرایانه و برداشت‌های بعضاً‌ نادرست از این مکتب‌ها در عرصه‌ی مطالعات ادبی در ایران را روشن سازد. کتاب «بازاندیشی انتقادی جریان‌شناسی ادبیات معاصر ایران» خلأهای موجود در شناخت ادبیات معاصر ایران را برجسته می‌کند و مسیرهای جدیدی برای نقد ادبیات معاصر پیشنهاد می‌کند.

در نشست عصر دوشنبه مجله بخارا درباره کتاب «بازاندیشی انتقادی جریان‌شناسی ادبیات معاصر ایران» آقایان: اردشیر منصوری، مراد اسماعیل، علیرضا رعیت و نویسندگان کتاب: هاله کیانی و غلامرضا پیروز سخن خواهند گفت.

 

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ در موسسه فرهنگی هنری ققنوس (راوی دوران) به نشانی: خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، کوچه شفیعی، پلاک یک برگزار می‌شود.