عصر شنبه های بخارا

 

به مناسبت انتشار کتاب «دکتر حسین بنایی، مردی چون گل خار»، گردآوری و نوشتۀ علی گوهری، بیست و نهمین نشست از سلسله نشست‌های عصر شنبه‌های مجله بخارا به بررسی این کتاب اختصاص یافته است. این نشست با همکاری کافه مانا، مجله بخارا، موسسه ایکوم، هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران و انجمن دوستداران پیش‌آهنگی ایران در ساعت پنج بعدازظهر شنبه هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در کافه مانا برگزار می‌شود.
 
کتاب «دکتر حسین بنایی، مردی چون گل خار» مروری است بر زندگی حسین بنایی (۱۳۷۰ – ۱۲۹۰) از چهره‌های جهانی و برجسته‌ پیش‌آهنگی، که در زمینه‌های متعدد مانند تعلیم و تربیت، کوه‌نوردی و دیگر ورزش‌ها، راه‌اندازی اردوگاه‌های ورزشی و تربیتی، تألیف کتاب و هنر فعالیت‌های ماندگار و پرشمار داشته است.
دو نمونه از صدها خانه‌ پیش‌آهنگی و اردوگاه تربیتی – ورزشی که به همت دکتر حسین بنایی ساخته شده، اردوگاه منظریه (شهید باهنر) و اردوگاه کلک‌چال در شمال تهران است.
در این نشست علی گوهری مؤلف کتاب «مردی چون گل خار»، عباس محمدی از بنیان‌گذاران انجمن کوه‌نوردان ایران، احمد محیط طباطبایی و علی دهباشی سخنرانی خواهند داشت.
 
این نشست در ساعت پنج بعدازظهر شنبه هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در کافه مانا به نشانی: بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶ برگزار می‌شود.