عصر شنبه‌های مجله بخارا

عصر شنبه‌های مجله بخارا
 
بیست و هفتمین نشست از سلسله نشست‌های عصر شنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به نقد و بررسی کتاب «خاطرات مطبوعاتی اسماعیل جمشیدی». این نشست با همکاری کافه مانا، مجله بخارا و مؤسسۀ ایکوم در ساعت پنج بعدازظهر شنبه بیست و چهارم دی‌ماه ۱۴۰۱ در کافه مانا برگزار می‌شود. در این نشست سرگه بارسقیان، فرشاد قوشچی، احمد محیط طباطبایی و علی دهباشی سخن خواهند گفت و در پایان اسماعیل جمشیدی به سؤالات پاسخ خواهد داد.
کتاب «خاطرات مطبوعاتی اسماعیل جمشیدی، از سپید و سیاه تا کتابستان»، پیرامون زندگی و کارنامه اسماعیل جمشیدی (متولد ۱۳۲۲ – آمل) و نیز فضای حاکم بر مطبوعات از سال ۱۳۴۰ تا ۱۴۰۰ از نگاه اوست. از وجوه متمایز این روزنامه‌نگار  باسابقه،  پیشگامی‌اش در تهیه گزارش- پاورقی در نشریات ایران است. او بیش از ۳۰۰۰ گزارش در مطبوعات  نوشته است.
اسماعیل جمشیدی در نشریاتی مانند «اطلاعات هفتگی»، «سپید و سیاه»، «ماه نو برای فیلم»، «جمهوری»، «آرمان»، «زمان»، «گردون»، «کتابستان»، روزنامه «اطلاعات» و «ابرار اقتصادی»، سردبیر یا عضو ارشد تحریریه بوده است. همچنین با نشریات دیگری چون: «روشنفکر»، «تهران مصور»، «صبح امروز»، «فیلم و هنر»، «آسیای جوان»، «دنیای سخن»، و روزنامه‌های «آسیا» و «اقتصاد پویا» همکاری داشته است. اسماعیل جمشیدی طی سالهای فعالیت خود ۱۳ کتاب را به نگارش درآورده که تعدادی از آنها به چاپ‌های متعدد رسیده است‌.
فرشاد قوشچی (متولد ۱۳۵۰ – بجنورد)، استادیار رشته کشاورزی، گرایش فیزیولوژی گیاهان زراعی و نویسنده ۱۶ کتاب تخصصی کشاورزی است.
این نشست در ساعت پنج بعدازظهر شنبه بیست و چهارم دی‌ماه ۱۴۰۱ در کافه مانا برگزار می‌شود.