عصر شنبه‌های مجله بخارا

به مناسبت انتشار کتاب «روایت قتل پادشاه» تألیف علیرضا قاسم‌خان، بیست و پنجمین عصر شنبه‌های مجله بخارا به بحث و بررسی دربارۀ این کتاب اختصاص دارد. در این نشست که با همکاری کافه مانا، مجله بخارا و مؤسسۀ ایکوم در ساعت پنج بعدازظهر شنبه دهم دی‌ماه ۱۴۰۱ در کافه مانا برگزار می‌شود، آقایان: کیوان پهلوان، محمدرضا بهزادی، احمد محیط طباطبایی و علی دهباشی دربارۀ این کتاب صحبت خواهند کرد و در پایان علیرضا قاسم‌خان به سوالات پاسخ خواهد داد.
علیرضا قاسم‌خان (متولد مرداد‌ماه ۱۳۴۲، تهران) فارغ‌التحصیل در رشته کارگردانی سینما از دانشگاه هنر و دارای مدرک فوق لیسانس پژوهش هنر است. از کتاب‌های ایشان می‌توان به «عکسهای تعزیه ایران در دوره قاجار»، «انسان، سینما، شهر» و «تکیه دولت» اشاره کرد. ساخت ۱۷ فیلم مستند در زمینه فرهنگ و هنر و تاریخ ایران از دیگر فعالیتهای ایشان در حوزه فرهنگ است. علیرضا قاسم‌خان دارای نشان درجه یک هنری است.
کتاب «روایت قتل پادشاه» نگاهی است متفاوت به واقعه‌ای که سرآغاز بسیاری از تحولات تاریخ معاصر ایران به‌خصوص انقلاب مشروطه است. این کتاب تاریخ‌نگاری به معنای معمول کلمه نیست بلکه این واقعه را از میان روایت‌های کوچک و بزرگ که در اسناد مکتوب شده است باز می‌جوید.
این نشست در ساعت پنج بعدازظهر شنبه دهم دی‌ماه ۱۴۰۱ در کافه مانا واقع در بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶ برگزار می‌شود.