دیدار و گفت‌وگو با احترام برومند

 
دویست و چهلمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های بخارا به دیدار و گفت‌وگو با احترام برومند اختصاص یافته است. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه سیزدهم مردادماه ۱۴۰۱ با حضور: منصور ضابطیان، محمدعلی منصوری و علی دهباشی در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج (به نشانی: خیابان ایرانشهر، کوچه سمندریان (مهاجر)، پلاک ۲۲) برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
 
احترام سادات برومند یزدی (احترام برومند) در بیستم فروردین‌ماه ۱۳۲۶ در تهران متولد شد. فعالیت‌ هنری را از سال ۱۳۴۶ با برنامه «دنیای ما» در تلویزیون آغاز کرد و سال‌ها در برنامه‌های مختلف تلویزیونی ویژه کودکان و نوجوانان به عنوان مجری و گوینده حضور داشت. 
تولید و ضبط (اجرای) کاست‌های «قاصدک» (۱۳۵۸) و «بچه‌ها سلام» (۱۳۵۹)، اجرای چند قسمت از برنامه «خنده‌پردازان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهرام شاه‌محمدلو، اجرای برنامه‌های «بازارچه» و «معرفی کتاب برای کودکان و نوجوانان» در شبکه جام جم، ضبط کتاب‌های صوتی «لک‌لک‌ها بر بام»، «پائیز ۳۲» و صد قصّه از کتاب «مثل‌ها و متل‌ها»ی مصطفی رحمان‌دوست، و نیز همکاری با منصور ضابطیان در برنامه‌های «رادیو هفت»، «صد برگ» و «رادیو شب» از دیگر فعالیت‌های هنری احترام برومند است. 
نقش‌آفرینی در فیلم‌های «دیشب باباتو دیدم آیدا» (رسول صدرعاملی، ۱۳۸۴)، «وقتی برگشتم» (وحید موسائیان، ۱۳۹۴)، «در سکوت» (ژرژ هاشم‌زاده، ۱۳۹۴)، «فروشنده» (اصغر فرهادی، ۱۳۹۴)، «طلا» (پرویز شهبازی، ۱۳۹۷)، «عروسی مردم» (مجید توکّلی، ۱۳۹۸) و «مسافرخانه هدایت» (پویا بادکوبه، ۱۴۰۱) ازجمله فعالیت‌های احترام برومند در حوزه سینماست. وی همچنین در نمایش «عشق روزهای کرونا» (محمد رحمانیان، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱)‌ ایفای نقش کرده است.
در سال ۱۳۹۹ شورای کتاب کودک جایزه «ماهی سیاه کوچولو» را به احترام برومند، به عنوان برترین راوی برای خوانش کتاب صوتی «لک‌لک‌ها بر بام»، اهدا کرد.
 
این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه سیزدهم مردادماه ۱۴۰۱ در مدرسه فیلم‌سازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از صفحه مجله بخارا در اینستاگرام پخش خواهد شد:
Instagram.com/bukharamag