عصر چهارشنبه‌های بخارا

 

به مناسبت انتشار کتاب‌ «مد و فلسفه: اندیشیدن با سبک» اثر جسیکا ولفندیل و جنت کنت که با ترجمه ترجمه ریحانه صارمی به تازگی از سوی انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده است، بیست و هشتمین نشست عصر چهارشنبه‌های بخارا با حضور مترجم کتاب و استادان نینا مازیار و میثم سفیدخوش در ساعت شش و نیم بعدازظهر چهارشنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۱ در محل کتابفروشی فرهنگان فرشته برگزار و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
کتاب «مد و فلسفه: اندیشیدن با سبک» سومین کتاب از مجموعه کتابهای فلسفه برای همه است که پس از دو سال بالاخره از ممیزی بیرون آمد و مجوز نشر گرفت. این اثر همانند سایر آثار این مجموعه به قلم جمعی از فیلسوفان غربی نوشته شده و جسیکا وولفندیل و جنت کنت ویراستاران هستند. در دنیای معاصر هویت، ابزاری آشکارتر برای خود برگزیده است: پوشاک. اکثر فرقه‌ها، دسته‌ها، جنبش‌های اجتماعی و حرکت‌های مذهبیْ نمادی قابل پوشش با خود حمل می‌کنند: لباس‌های آزاد هیپی‌های صلح‌طلب، لباس‌های شرقی سنت‌گرایان و جلیقه‌های زرد معترضان فرانسوی، همگی بار نمادین گرایش‌های‌شان را بردوش می‌کشند. لباس، نماینده افکار افراد نیز گشته‌اند و می‌توان انتظار داشت که تعاملات در سطح لباس‌ها شکل بگیرد.
در این‌جاست که پرداخت نظری و فلسفی به زندگی روزمره و به ویژه مسأله «مد» حائز اهمیت می‌شود. 
این نشست در خانه فرهنگان فرشته به نشانی: فرشته، خیابان فیضی (شرق به غرب)، بعد از چناران، پلاک ۵۰ برگزار شده و به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر پخش می‌شود:
instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.fereshte