شب رونمایی از کتاب «پاز»

ششصد و چهل و چهارمین شب از شب‌های بخارا به رونمایی از کتاب «پاز» (کتاب سال معماران با هم) اختصاص دارد. این نشست در ساعت پنج بعدازظهر پنجشنبه بیست و سوم تیرماه ۱۴۰۱ در محل جامعه مهندسان مشاور ایران برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

«پاز»، کتاب سال معماران باهم، حاوی تاملاتی است معمارانه که به بیان وضعیت‌های گوناگون و یافتن نسبتی با شرایط معاصر می‌پردازد. تنوع موضوعات و دغدغه‌ها پیرامون معمار و معماری، گردآورندگان را بر آن داشت تا کتاب به گونه‌ای باشد که موضوع مقالات، آزادانه توسط نویسندگان انتخاب و به آن پرداخته شود. این موضوعات که طیف گسترده‌ای از مباحث اجتماعی و علوم انسانی تا موضوعات مرتبط با شهر و معماری را در بر گرفته است، در ٢٩ مقاله مستقل و با مشارکت ٣٩ نویسنده تدوین شده است که خود نمونه کمتر تجربه‌شده‌اى در میان کتاب‌هاى معمارى تألیف‌شده به زبان فارسى است. با شکیبایی و تداوم انتشار «پاز» در سال‌های آتی، ترسیمی از اندیشه‌ها و رویکردهای متنوع و نسبت آن با شرایط معاصر را بدست خواهد آمد.

قرار بر این است که این کتاب سالیانه بطور منظم با کوشش اعضای معماران با هم، گردآوری و منتشر شود.

در این شب، کامران افشار نادری، علی کرمانیان، بهرام کلانتری، مهدی گرامی و علی دهباشی به بررسی ویژگی‌های این مجموعه خواهند پرداخت.

شب رونمایی از کتاب «پاز» در ساعت پنج بعدازظهر پنجشنبه بیست و سوم تیرماه ۱۴۰۱ در محل جامعه مهندسان مشاور ایران به نشانی: خیابان ولنجک، انتهای خیابان بیست و ششم، بلوار دانشجو، میدان البرز، شماره ۲۵ برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از نشانی زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:

instagram.com/bukharamag