دیدار و گفتگو با آیدا مرادی آهنی

دویست و سی و پنجمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاص دارد به دیدار و گفتگو با آیدا مرادی آهنی، نویسنده و مترجم. این دیدار در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه نهم تیرماه ۱۴۰۱ با حضور حسین جاوید و علی دهباشی در محل کتابفروشی فرهنگان قریب (به نشانی: بلوار کشاورز، خیابان دکتر قریب، پایین‌تر از بیمارستان امام خمینی، نبش کوچه اولیاء) برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
نخستین رمان آیدا مرادی آهنی با نام «گلف روی باروت» در سال ۱۳۹۲ منتشر شد. این رمان مفصل در ۱۳۴۰۰۰ کلمه و پلات‌محور نوشته شده بود و طی این سال‌ها در نشر سده به چاپ چهارم رسیده است.
رمان بعدی این نویسنده «شهرهای گمشده» بود که در سال ۱۳۹۶ در نشر سده به چاپ رسید و با موفقیت مواجه شد. این رمان جایزه‌ی حبیب غنی‌پور را به دست آورد و از رمان‌های موفق دهه‌ی نود بود. چاپ پنجم این اثر در دست انتشار است.
در گام بعدی، مجموعه‌جستار «تختخواب دیگران» در بهار ۱۴۰۰ در نشر سده منتشر شد و خیلی زود با استقبال خوانندگان، به چاپ‌های مکرر رسید و به خوش‌اقبال‌ترین اثر نویسنده بدل شد. چاپ هفتم این کتاب در بهار ۱۴۰۱ به بازار آمد و چاپ هشتم آن در دست انتشار است. اخیراً ترجمه‌ی انگلیسی اولین جستار این کتاب در مجله‌ی معتبر Asymptote به چاپ رسیده است.
مرادی آهنی ترجمه‌ی سه‌گانه‌ی «سه ‌رنگ» را هم در کارنامه دارد و گردآورنده‌ی کتاب «پرسونا» (مجموعه‌آثار اندی وارهول) بوده است.
آثاری دیگری از این نویسنده نیز در مجلات Mayday و Scoundrel Time منتشر شده است. همچنین، از او جستارهایی پیرامون آثار تجسمی در مجموعه‌کتاب‌های گنجینه‌‌ی موزه‌ی هنرهای معاصر تهران به چاپ رسیده است.
این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه نهم تیرماه ۱۴۰۱ به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:
instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.ir