عصر چهارشنبه های بخارا

 
به مناسبت انتشار کتاب « سایه صادق  در روشنی هدایت پژوهان»، که مجموعه مصاحبه هایی است، در خصوص زندگی و آثار صادق هدایت ،که از سوی نشر ژیل منتشر شده است.
 
بیست و یکمین عصر چهارشنبه های بخارا ،به دیدار و گفتگو با پدید آورندگان  این کتاب اختصاص یافته است.
 
این نشست در ساعت پنج بعد ازظهر،چهارشنبه هجدهم خرداد ۱۴۰۱ با حضور دکتر نجل رحیم ، نورولوژیست، مغز پژوه که  صاحب تالیفات فراوان در حوزه نقد اجتماعی و هنری است ، و دو تن از پدیدآورندگان کتاب، مانیا نیکویی و مهپاره طاهری و علی دهباشی ،در محل کتابفروشی، خانه فرهنگان فرشته ، به نشانی (خیابان فرشته ،شرق به غرب، بعد از چناران، پلاک ۵۰)  برگزار می شود، و به طور مستقیم نیز پخش خواهد شد.
پدید آورندگان در کتاب «سایه صادق » تلاش داشته اند، تا با جمع آوری، هر آنچه در خصوص هدایت ،در این بیش از هشتاد سال اخیر، گفته شده است، تصویری جامع و به دور از یکسو نگری ، ارایه دهند، در قالب مجموعه مصاحبه هایی با آنها که هدایت را می شناسند.
 
کتاب به سه بخش اصلی تقسیم می شود، نخست زندگی صادق ،که در شش فصل تدوین یافته ، وگفتگو هایی است، با جهانگیر هدایت .در تدوین این شش فصل، سعی بر آن بوده، تا با تنظیم سوالاتی هدفدار و گاه توضیحات مفصلی که  از سوی مصاحبه شوندگان ،بیان می شود،  خواننده با هر آنچه در کتاب های پیشین، از زندگی صادق آمده است، آشنا گردد، و  در آخر، به  تحلیلی برسد، فراتر از آنچه که دیدی صرفا یکسویه را نصیب خواننده می کند.
بخش دوم که شاید جذاب ترین بخش کتاب نیز ،به شمار می آید، به تحلیل روانکاوانه و مغز پژوهانه است، از زندگی صادق و آثار او ، و از محضر دو خبره این حوزه دکتر محمدصنعتی و دکتر نجل رحیم بهره برده است، بخش سوم نقد ادبی آثار هدایت است، و مجموعه مصاحبه هایی است با جواد اسحاقیان، نسیم خاکسار، فرهادکشوری، و حسین رسول زاده ، در فصل پایانی کتاب نیز تحلیلی بر نقاشی های هدایت ، ارایه شده است، به قلم، حسام محمدی.
پدیدآورندگان کتاب، مانیا نیکویی، پزشک و داستان نویس است، که تاکنون چندین اثر در حوزه رمان و داستان نویسی به چاپ رسانده است، مهپاره طاهری، مهندس پلیمر و پژوهشگر  ادبیات ، و میلاد ریاضی پور، دانش آموخته تاریخ .
این نشست در ساعت پنج بعد از ظهر، چهارشنبه هجدهم خرداد  ۱۴۰۱ به طور مستقیم از نشانی های زیر در اینستاگرام، پخش خواهد شد:
bukharamag@
farhangan.fereshte@
 
#صادق_هدایت#نجل_رحیم#علی_دهباشی#مانیانیکویی#مهپاره_طاهری#میلادریاضی_پور#فرهنگان_فرشته#نشرژیل#سایه_صادق