عصر شنبه‌های بخارا

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های عصر شنبه‌های مجله بخارا با همکاری کافه مانا و مؤسسه ایکوم، اختصاص یافته است به سخنرانی دکتر اردشیر صالح‌پور درباره «عروسک‌های نمایشی در ایران». این نشست با حضور: سیاوش ستاری، احمد محیط طباطبایی و علی دهباشی در ساعت پنج بعدازظهر شنبه بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در کافه مانا واقع در بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶۰ برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
دکتر اردشیر صالح‌پور فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر است و ۲۷ سال سابقه تدریس در مراکز دانشگاهی تهران، اراک و اصفهان را در کارنامه آموزشی خود دارد. ازجمله آثار ایشان می‌توان از کتاب‌های: «پیکرک‌ها، سیماچه‌ها و عروسک‌های نمایشی در ایران باستان»، «بازبازک، عروسک نمایشی در ایل بختیاری»، «پیش‌پرده‌خوانی در تئاتر ایران»، «پیش‌خوانی در تعزیه» و… نام برد. همچنین در زمینه مردم‌شناسی نیز تحقیقات و پژوهش‌هایی انجام داده‌اند که در چند کتاب منتشر شده است.
دکتر صالح‌پور هم‌اکنون رئیس اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی (یونیما) در ایران است و برای چهار دوره متوالی در شورای بین‌المللی موزه‌های جهانی (ایکوم) فعالیت دارد. دبیری جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر فجر، دبیری جشنواره بین‌المللی نمایش‌های عروسکی، عضویت در هیئت داوران جشنواره‌های داخلی و خارجی ازجمله بلگراد، ارمنستان، استانبول، و سخنرانی در کنفرانس‌های هنری در ایران و خارج از کشور در کارنامه او دیده می‌شود.
این نشست در ساعت پنج بعدازظهر شنبه بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ از نشانی‌های زیر در اینستاگرام پخش خواهد شد:
instagram.com/bukharamag
instagram.com/cafemaana