دیدار و گفتگو با رضا جولایی

 

به مناسبت انتشار تازه‌ترین رمان رضا جولایی، «خنده خورشید، اشک ماه»، که از سوی نشر چشمه منتشر شده است، دویست و بیست و یکمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته است به بحث و گفتگو با نویسندۀ رمان. این نشست در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه نوزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور: فرزانه ابراهیم‌زاده، مهدی یزدانی خرم، عالیه عطایی و علی دهباشی در خانه فرهنگان قریب برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
رضا جولایی متولد ۱۳۲۹ در محله امیریه تهران است. تحصیلات متوسطه و دبیرستان را در دبیرستان البرز و تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه شیراز در رشته روانشناسی (لیسانس) و اقتصاد (فوق‌لیسانس) گذرانده است.
نویسندگی را از سال‌های دور آغاز کرده است. از کتاب‌های جولایی می‌توان به این عناوین اشاره کرد: «حکایت سلسله پشت‌کمانان»، «جامه به خوناب»، «تالار طربخانه»، «شب ظلمانی یلدا»، «حدیث دردکشان»، «سوءقصد به ذات همایونی»، «سیماب و کیمیای جان» و چندین رمان و مجموعه داستان دیگر.
آثار جولایی همچنین برنده جوایز متعددی شده است، ازجمله: «لوح زرین و گواهی افتخار بهترین مجموعه داستان بعد از انقلاب»، «جایزه جشنواره ادبی اصفهان»، «جایزه تقدیری مهرگان ادب»، «جایزه جشنواره تهران» و…
جلسه دیدار و گفتگو با رضا جولایی در ساعت نه و نیم صبح پنجشنبه نوزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر پخش خواهد شد:
Instagram.com/bukharamag
Instagram.com/farhangan.ir