پنجمین عصر چهارشنبه‌های بخارا 

 
به مناسبت انتشار کتاب «نامه‌های سید محمدعلی جمالزاده به محمد ابراهیم باستانی پاریزی» که در  ۴۵۶ صفحه از سوی نشر علم منتشر شده است، نشستی از عصر چهارشنبه‌های بخارا به بحث و بررسی این کتاب اختصاص  یافته است. این مراسم در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه ششم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در محل کتابفروشی فرهنگان خیابان فرشته با حضور: حمید باستانی پاریزی، بهرام پروین گنابادی، رسول رئیس‌جعفری و علی دهباشی برگزار می‌شود و به صورت مستقیم نیز پخش خواهد شد.
بین جمالزاده و باستانی دوستی چندین ساله وجود داشت. این دوستی به جز دیدارهای متناوبی که در ژنو با جمالزاده دست می‌داد با نامه‌نگاری بین این دو ادامه داشت.
مجموعه نامه‌های جمالزاده با باستانی پاریزی را فرزندانش خانم حمیده و حمید باستانی گردآوری کردند که با ویراستاری علی دهباشی منتشر شده است.
کتاب شامل نامه‌هایی است که طی  سالهای ۱۳۴۱  تا  ۱۳۶۹ جمالزاده برای باستانی پاریزی نوشته است. این نامه‌ها از جهت ادبی و تاریخی و فرهنگی ارزشمند است. جمالزاده در این نامه‌ها علاوه بر اظهارنظر درباره کتابهای باستانی درباره مقالات و کتابهایی که مطالعه می‌کرده است بحث کرده و همچنین خاطراتی از گذشته خود را به مناسبت برای باستانی پاریزی نوشته است.
مراسم عصر چهارشنبه‌های بخارا به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر پخش  می‌شود:
Instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.fereshte