چهارمین عصر چهارشنبه‌ بخارا

 

به مناسبت انتشار کتاب «فرهنگ نمادها» اثر ژان شوالیه و آلن گربران و با ترجمه و پژوهش سودابه فضایلی که از سوی کتابسرای نیک در سه جلد منتشر شده است، نشست این هفته عصر چهارشنبه‌های بخارا به تحلیل و بررسی این کتاب سه‌جلدی اختصاص یافته است. این مراسم در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ در محل کتابفروشی فرهنگان خیابان فرشته برگزار می‌شود و به صورت مستقیم نیز پخش خواهد شد.
«فرهنگ نمادها» با یاری گروهی از محققان جهانی با نظارت ژان شوالیه و آلن گربران تألیف شده است. مداخل این فرهنگ به خواننده امکان می‌دهد تا به بهترین نحو، تمامی ابعاد نمادها را بکاود و ارزش واقعی آنها را کشف کند. این فرهنگ با بیش از ۱۶۰۰ مدخل مطمئن‌ترین تفسیر و محکم‌ترین برداشت را از کتاب‌های مرجع به دست می‌دهد.
سودابه فضایلی فارغ‌التحصیل زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه کمبریج و همچنین ادبیات تطبیقی از دانشگاه سوربن است. ترجمه او از کتاب «یی‌چینگ» به‌عنوان بهترین ترجمه این کتاب از سوی دانشگاه پکن در سال ۱۳۷۰ شناخته شد. او همچنین جایزه بیست و سومین دوره کتاب سال در ۱۳۸۱ و جایزه بین‌المللی جلال ستاری را در ۱۳۹۲ دریافت کرد.
از دیگر آثار او می‌توان به ترجمه کتاب «شکسپیر در پرتو هنر عرفانی» از مارتین لینگز (۱۳۶۴) و «پژوهشی در ادیان عهد باستان» نوشته سموئل جورج فردریک براندن (۱۳۹۱) اشاره کرد.
از سودابه فضائلی چندین مجموعه داستان و ترجمه دیگر منتشر شده که در کارنامه ارزشمند فرهنگی ایشان ثبت شده است.
این نشست در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ به صورت زنده از نشانی‌های زیر پخش خواهد شد:
Instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.fereshte