شب مائوریتزیو کارلتی

 
ششصد و بیست و چهارمین شب از شب‌های بخارا به رونمایی از رمان ایتالیایی «هیچ شبی بی‌پایان نیست» اختصاص یافته است. این نشست در ساعت پنج بعدازظهر روز شنبه یازده دی‌ماه ۱۴۰۰ (اول ژانویه ۲۰۲۲) به صورت مجازی برگزار می‌شود.
مجله بخارا پیش از این شب‌هایی را برای نویسندگان ایتالیایی، ازجمله اومبرتو اکو، لوییجی پیراندلو، کورتزیو مالاپارته، اینیاتسیو سیلونه، ایتالو کالوینو، بپه فنویلو، کارلو کلودی،‌ آنتونیو تبوکی، آلبرتو موراویا و استفانو بنی و در این اواخر، شنبه دوم مردادماه، برای الیزابتا پاسکا و پائولو توردی برگزار کرده بود،‌ و اینک شبی را به بررسی زندگی و آثار مائوریتزیو کارلتی اختصاص داده است.
مائوریتزیو مارلتی متولد رم است، شهری که خلق و خوی طعنه‌زن و کمی بد بینانه خود را از آن به عاریت گرفته است. والدینش متولدین ما‌قبل تلویزیون‌اند. درست زمانی که بر ارابه‌ی «معجزه‌ی اقتصادی» ایتالیایی سوار شدند. به دلیل حرفه‌اش که به سیستم‌های کمپوتری مرتبط است، در عناوین کتاب‌هایش سعی نموده زیر خط خاص این حرفه را فراموش نکند.
رمان «هیچ شبی بی‌پایان نیست» یکی از چندین کتاب اوست که شرح حال ناقهرمانان، افراد حاشیه‌ای و نامرئی‌هاست. این اثر او از استقبال خوبی در محافل ادبی برخوردار شده است. این نویسنده موفق امروز ایتالیا و یکی از آثار او با ترجمه ابوالحسن حاتمی و همت هونار برای نخستین بار به فارسی‌زبانان معرفی شده است.
این شب بخارا با همکاری بخش فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران، نشر هونار، ناشر ایتالیایی «فوری‌لینِآ» برگزار می‌شود.
در این نشست جوزپه پرونه (سفیر ایتالیا در تهران)، فرانکو اسپوزیتو، آنتونیا شرکا، آفرین ذبیح‌مند، ابوالحسن حاتمی و علی دهباشی به بررسی جنبه‌های گوناگون آثار این نویسنده ایتالیایی می‌پردازند. پیامی هم از خود نویسنده در این شب پخش خواهد شد.
شب مائوریتزیو کارلتی در نشانی‌های زیر پخش می‌شود:
instagram.com/bukharamag
telegram.me/bukharamag
aparat.com/bukharamag