عصر چهارشنبۀ بخارا با شهزاده ایگوآل

 
به مناسبت انتشار رمان اشک‌های اصفهان به قلم شهزاده ایگوآل از سوی نشر هونار .
 
دومین جلسه از سلسله نشست‌های عصر چهارشنبه‌های بخارا به معرفی و نقد و بررسی این اثر اختصاص یافته است. این نشست با حضور ناهید طباطبایی، پژند سلیمانی، ساجده سلیمی، آفرین ذبیح‌مند و علی دهباشی در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه هشتم دی‌ماه ۱۴۰۰ در کتابفروشی فرهنگان فرشته برگزار می‌شود. 
به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی این برنامه به صورت همزمان از صفحات اینستاگرامی بخارا و فرهنگان فرشته پخش خواهد شد و متعاقبا در صفحه انتشارات هونار قرار خواهد گرفت.
instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.fereshte
 
شهزاده ایگوآل، نویسنده، پژوهشگر، جامعه‌شناس، عضو انجمن نویسندگان ترکیه، زاده تهران، تحصیلکرده ترکیه و ساکن والنسیا و استانبول می‌باشد.
او تا به امروز، مقالات متعددی در رابطه با فرهنگ ایران تألیف و ترجمه آثار فارسی از سینمای ایران به ترکی استانبولی و همچنین برگردان متون «ترکی عثمانی به ترکی استانبولی» را در کارنامه خود دارد.
ایگوآل جایزه نویسنده «بهترین رمان سال» را از طرف انجمن نویسندگان ترکیه دریافت داشته است.
مطالعات و تدریس‌هایش در زمینه‌ی تاریخ ایران، جامعه شناسی، مردم شناسی وادبیات ایگوآل را بر آن داشت تا به ایده‌ی سمینارهایی تحت عنوان «ایران دیروز و امروز» و «ایران را با یک ایرانی بشناسیم» برگزار نماید.
 
کتاب چهارم او: «اشک‌های اصفهان» برای نخستین بار در زادگاهش، توسط نازلی علمی به زبان فارسی ترجمه و در نشر هونار منتشر شده است.
رمان «اشک‌های اصفهان» حکایت موازی عشق است در دو زمان به فاصله صفویه تا امروز، در شهر زیبای اصفهان و مواجهه‌ای‌ست با گیرایی و جذابیت این شهر و ابنیه‌هایش، که با پیچ و تاب این عشق تاریخی، از زوایایی دیگر کشش راز و رمزآلودش را پیش چشمان خواننده می‌گشاید.