شب جلال آل احمد در اندیشه اجتماعی امروز

شب جلال آل احمد در اندیشه اجتماعی امروز

به دنبال برگزاری شب‌های نویسندگان و شاعران دوران معاصر، مجله بخارا با همکاری سازمان اسناد کتابخانه ملی ایران (موزه کتاب و میراث مستند ایران) در عصر روز دوشنبه (فردا ـ یازدهم آذرماه 1398) ساعت پنج بعد از ظهر، شب «جلال آل‌احمد در اندیشه اجتماعی امروز» را برگزار می‌کند. در این شب استاد سیدعبدالله انوار ضمن بیان خاطرات سال‌ها دوستی با آل‌احمد، اندیشه ضداستبدادی آل‌احمد را در دوران آشنایی خود با او بیان می‌کند. دکتر سعید محبی نیز درباره کارکرد «اندیشه سیاسی و اجتماعی آل‌احمد در ایران معاصر» و علی دهباشی درباره دریافت های نادرست از متن آثار آل احمد سخنرانی خواهند کرد .
در ضمن نمایشگاه وسایل شخصی و دست‌نوشته‌های منتشرنشده آل‌احمد که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می‌شود در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت و فیلم مستندی نیز به نمایش درخواهد آمد.
جلال‌ آل‌احمد چهل و شش سال بیشتر زندگی نکرد، ولی به اذعان دوستداران و منتقدینش بیشترین تأثیر را در عرصه مسائل اجتماعی و سیاسی ایران داشته است.
بزرگراه حقانی (غرب به شرق)، بعد از ایستگاه مترو حقانی، بلوار کتابخانه ملی ایران، درب غربی، کتابخانه ملی ایران، طبقه منهای یک، موزه کتاب و میراث مستند ایران