دیدار و گفتگو با علی اکبر شکارچی

 
یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه از سلسله نشست های صبح پنجشنبه های مجله بخارا اختصاص یافته به دیدار و گفتگو با استاد علی اکبر شکارچی که در ساعت نه صبح پنجشنبه هفتم آذر ۱۳۹۸ با حضور اقای مهدی آذر سینادر بنیاد لاجوردی واقع در خیابان ویلا ، خیابان سپند شرقی، پلاک ۲۰ واحد یک برگزارمی شود
استاد علی‌اکبر شکارچی نوازنده کمانچه ایرانی آهنگساز و استاد موسیقی سنتی و موسیقی لری است. وی در ۶ فروردین ۱۳۲۸ در روستای ایستگاه چم سنگر شهرستان دورود استان لرستان متولد شد. نواختن کمانچه را از کودکی تحت تأثیر نوازندگان محلی آغاز کرد و پس ازاخذ دیپلم و خدمت سربازی در سن ۲۰ سالگی به تهران رفت و در سال ۱۳۵۰ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل گردید و جهت فراگیری ردیف‌های سازی و آوازی و قطعات ضربی از محضر استادان داریوش صفوت، نورعلی خان برومند، محمود کریمی، یوسف فروتن، سعید هرمزی و جلال ذوالفنون بهره برد. علی اکبر شکارچی در طول این سالها همواره از محضر استاد خود علی اصغر بهاری سود می‌برد.
شکارچی در سال ۱۳۵۶ در اولین آزمون موسیقی باربد نفر اول رشته نوازندگی کمانچه شد. وی از سال ۱۳۵۸ در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، دانشگاه سوره، کانون فرهنگی هنری چنگ و چاووش و همچنین آموزشگاه موسیقی آرش به تدریس موسیقی پرداخته‌است
استادمهدی آذرسینا ۱ شهریور سال ۱۳۲۵ در تبریز متولد شد. همزمان با تحصیل در دبیرستان نوازندگی ویلن را آغاز کرد و پس از پایان تحصیلات متوسطه در تهران سکونت گزید. در این هنگام به کلاس‌های آزاد هنرستان موسیقی ملی راه یافت و از آموزش‌های «رحمت‌الله بدیعی» بهره برد. او تحصیلات موسیقی خود را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پی گرفت. از جمله استادان وی می‌توان به «نورعلی برومند»، «داریوش صفوت» و «علی‌اصغر بهاری» اشاره نمود. او رشتهٔ تخصصی «آموزش موسیقی» را برگزید و متد ارف را نزد «سعید خدیری» آموخت.
وی از جمله آهنگسازان ایرانی است که تلاش‌های در چندصدایی موسیقی ایرانی انجام داده‌است. او همچنین در حیطهٔ تلفیق شعر نو با موسیقی ایرانی تجربیاتی داشته که از جملهٔ آن‌ها کنسرت مشترک با «شهرام ناظری» در اوایل دهه ۷۰ است. او در هجدهمین جشنواره موسیقی فجر مورد تقدیر قرار گرفت. وی همچنین در نوزدهمین جشن خانه موسیقی ایران برای تألیف کتاب «شعر؟ یا موسیقی؟» تجلیل شد.
بنیاد لاجوردی . خیابان ویلا . خیابان سپند شرقی .پلاک ۲۰ . واحد یک . ساعت نه صبح.