شب داود محمدی فر

 

متولد ۱۳۱۱ در شهر ری، از پیشکسوتان کوه‌نوردی است که از اوایل دهه‌ی سی در باشگاه‌ها و انجمن‌های کوه‌نوردی عضو فعال بوده و در آن دهه در اجرای برنامه‌های دشوار کوه‌نوردی از پیشگامان بوده است. همچنین در دهه‌ی ۴۰ در فدراسیون کوه‌نوردی مسوولیت‌هایی داشته است.

محمدی‌فر، حدود سی جلد کتاب با موضوع تاریخ کوه‌نوردی، فرهنگ کوه‌نوردی، روزشمار رخدادهای کوه‌نوردی، همچنین چند کتاب آموزشی – داستانی برای بچه‌ها تألیف کرده است.

کار دیگر او، پایه‌گذاری صندوقی برای حمایت از نویسندگان کتاب‌های کوه‌نوردی و حفاظت محیط زیست کوهستان بوده که از سوی دوستانش «بنیاد محمدی‌فر» نامیده شده است. این بنیاد، حامی اصلی چند دوره «جشنواره‌ی کوه‌نوشته‌ها» بوده که با همکاری انجمن کوه‌نوردان ایران برگزار می‌شود، همچنین حامی انتشار چند کتاب بوده است.

محمدی‌فر ارایه‌دهنده‌ی پیشنهاد اعلام دماوند به‌عنوان «کوهی با قدیمی‌ترین پیشینه‌ی صعودهای مستند» است و خود با گردآوری انبوهی از اطلاعات مربوط به کوه‌پیمایی‌های دیرینه در دماوند، اقدام جدی در مستندسازی تاریخ کوه‌نوردی در بلندترین کوه ایران داشته که این مستندات برای ثبت دماوند در فهرست آثار طبیعی – فرهنگی جهان به سازمان میراث فرهنگی داده شده است.
در شب داود محمدی فر سخنرانان: محمد درویش . عباس محمدی . اردشیر منصوری . حسین رضایی وعلی دهباشی سخنرانی خواهند کرد. ” شب داود محمدی فر ” در ساعت پنج بعد از ظهر شنبه نهم شهریور در تالار فردوسی خانه اندیشمندان در خیابان نجات اللهی . چهارراه ورشو برگزار می شود.