دیدار و گفتگو با دکتر علی تسلیمی

 

یکصد و شصت و پنجمین نشست از سلسله نشست‌های صبح پنجشنبه مجله بخارا اختصاص یافته به دیدار و گفتگو با علی تسلیمی که در ساعت نه صبح پنجشنبه سی و یکم مرداد ۱۳۹۸ در خانه گفتمان شهر (وارطان) برگزار می‌شود.
علی تسلیمی متولد ۱۳۴۰، تحصیلات ابتدائی را در رودسر و دبیرستانی را در رشت و تهران گذراند، کارشناسی را در دانشگاه گیلان، کارشناسی ارشد و دکترای زبان و ادبیات فارسی را به ترتیب در دانشگاه علامه و دانشگاه تهران کسب نمود. وی در زمان تحصیلات دانشگاهی دبیر مدارس راهنمایی و دبیرستان‌های مناطق کوهستانی، جلگه‌ای و شهری رودسر بوده و از سال ۱۳۷۱ در دانشگاه گیلان تدریس می‌کرده‌است و هم‌اکنون عضو هیات علمی این دانشگاه می‌باشد. وی‌ ده‌ها مقاله در نشریات و همایش‌های داخلی و خارجی (گرجستان، روسیه، مالزی، چین و یونان) به زبانهای فارسی، انگلیسی و روسی ارائه و چاپ کرده‌ و کمتر از چهل مقاله‌ی دیگر در نشریات علمی-پژوهشی، آی. اس. آی و آی. اس. سی به چاپ رسانده است. او ده کتاب‌ را که گاهی به جوایزی دست یافته، منتشر کرده است که از این قرارند:
۱. نقد ادبی(کاربرد نظریه های ادبی در ادبیات فارسی)
۲. پژوهشی کاربردی انتقادی در مکتبهای ادبی
۳ و ۴. گزاره ‌هایی در ادبیات معاصر ایران داستان و شعر
۵. رباعی های خیام و نظریه‌ی کیمیت زمان
۶. پیام هدایت و نظریه‌ی شرق و غرب‌شناسی
۷. نفرات نیما و نظریه‌ی افسانه‌گردانی
۸. گذر از جهان افسانه
۹ و ۱۰. دو جلد کتاب بررسی و طبقه‌بندی افسانه‌های مردم گیلان.
از آثار چاپ نشده و در دست چاپ او رمان سایه‌ی شغال، نقد ادبی ( کاربرد نظریه‌های ادبی نوین در بوف کور) و … به شمار می‌روند.
خانه گفتمان شهر: میدان فلسطین، طالقانی غربی، ضلع جنوبی، پلاک ۵۱۴