شب اشرف قندهاری

 

چهارصد و نودمین شب از شبهای بخارا اختصاص یافته به زندگی پر افتخار زنده یاد اشرف قندهاری (بهادر زاده )که در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه نهم مرداد در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.
اشرف قندهاری (بهادرزاده) در سال ۱۳۰۱ در شهر مشهد به‌دنیا آمد.
او از سال ۱۳۴۰، گروه بانوان نیکوکار (متشکل از چند هزار بانوی داوطلب) را تأسیس کرد و طی سال‌ها برای ایجاد بستری مناسب جهت حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر جامعه همچون زنان زندانی، سالمندان، معلولین، بیماران مبتلا به ام‌اس، دانش‌آموزان بی‌بضاعت و … تلاش‌ها بی‌شائبه‌ای داشت.

خانم قندهاری از مؤسسان آسایشگاه خیریه کهریزک بود و به‌مدت چهل سال (۱۳۹۱-۱۳۵۱) ریاست هیأت مدیره‌ی آن مرکز را داوطلبانه برعهده داشت.
او همچنین در سال ۱۳۶۹، مؤسسه‌ی خیریه‌ی “خانه مادر و کودک” (حامی کودکان بازمانده از حوادث طبیعی) را بنیان گذاشت و به‌مدت بیست سال، مقام ریاست هیات مدیره آن مجموعه را عهده‌دار بود.

او را راهبری پرشور می‌دانند و کارآفرینی موفق که توانست در شصت سال فعالیت شبانه‌روزی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، با ایجاد شبکه‌ی عظیمی از انسان‌های داوطلب، مفهوم جدیدی برای “تغییر” با تکیه بر عشق و انسانیت ارائه کند.
مفهومی که اندیشه‌ی مهرورزیِ او را برای همگان، جهانی کرد و شیوه‌ی انسان‌سازی‌اش سالیانِ سال است که الگوی رفتار سازمانی و چراغ راه منابع انسانی در کسب و کار و کارآفرینی اجتماعی است‌.

ایشان در اسفند ۱۳۹۵ دار فانی را وداع گفتند.

در این شب، چند تن از بزرگان و یاران قدیمی، درباره ابعاد گوناگون زندگی‌ ایشان سخن می گویند و فیلم‌های کوتاهی در همین زمینه به نمایش درخواهد آمد.
آدرس: خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلای جنوبی)، نبش خیابان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی