دیدا ر و گفتگو با غلامرضاامامی

یکصد وهشتاد وپنجمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه مجله بخارا اختصاص دارد به دیدار و گفتگو با غلامرضا امامی که با حضور موسی بیدج و شهرام اقبال زاده در ساعت نه صبح پنجشنبه سوم بهمن ۱۳۹۸ در موسسه هنر فردا برگزار می شود.
غلامرضا امامی ششم شهریور سال 1325 در اراک زاده شد.
در شانزده سالگی نخستین کتابش نشر یافت.
با اقامت در تهران با پی ریزی انتشارات پندار سروده های شاعران نوجوان و انتشارات موج آثار چهره های بر جسته ادبیات ایران را نشر داد.
چهره هایی همچون: سیمین دانشور، غزاله علیزاده، جلال آل احمد، دکتر حمید عنایت، دکتر مهدی سمسار، محمد قاضی، احمد شاملو، دکتر رضا براهنی، سیروس طاهباز، دکتر جواد مجابی، م، ع سپانلو و..
درتهران در شمار یاران زنده یادان ایت الله طالقانی و جلال آل احمد و دکتر علی شریعتی درآمد.
به سال 1350 به عنوان ویراستار به سازمان انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیوست و چندی نیز مدیریت انتشارات کانون را بر عهده داشت.
در کانون گذشته از ویرایش کتاب‌ها چندین کتاب نوشته و ترجمه کرد. ازجمله کتاب. ای ابراهیم برگزیده شورای کتاب کودک به سال 1360 و برنده دیپلم افتخار نخستین جشنواره کودک و نوجوان که تا کنون با رها به چاپ رسیده و تیراژی حدود چها صد هزار نسخه داشته. و ترجمه کتاب قندیل کوچک نوشته و نقاشی غسان کنفانی.
سال 1359 پایان همکاری امامی با کانون است و از این رو برای اخذ جایزه جهانی لایپزیک به آن شهر و پس از آن به رم رفت و سالهاست که مقیم ایتالیاست.
ازوی تاکنون بیش از هفتاد اثر نشر یافته و جوایز ملی وجهانی نصیبش شده است .
نخستین بار در ایران با ترجمه وی کتاب پینوکیو از زبان اصلی ایتالیایی با مقد مه پروفسور پیه مونتسه و پروفسور ماریو کاساری استادان شهیر دانشگاه رم نشر یافت.
از زبان ایتالیایی می توان به ترجمه های وی از اتار اومبرتو اکو، ایتالو کالوینو، اوریانا فالاچی، آری دلوکا، جانی روداری را نام برد.
ونیز ترجمه بیش از ده کتاب ازفارسی به ایتالیایی، از جمله. انتولوژی شعر نو ایران.
از زبان عربی می توان به ترجمه های وی از آثار غسان کنفانی، زکریا تامر، محموددرویش، نزارقبانی ، عبدالتواب یوسف اشاره کرد.
مجموعه داستان های “جا نی روداری” تنها نویسنده ایتالیایی برنده جایزه جهانی اندرسن که به دبیری و ترجمه غلامرضا امامی از سوی نشر هوپا اخیرا نشر یا فته در این جلسه عرضه می شود.
موسسه هنر فردا .اتوبان حقانی . نرسیده به چهارراه جهان کودک .نبش دیدار شمالی .پلاک ۲۷