شب پاتریک رینگنبرگ برگزار شد

patrik

پاتریک رینگنبرگ و رونمایی از کتابش با عنوان: آرایه در هنرهای اسلامی موضوع دویست و چهارمین شب بخارا بود که با همکاری بنیاد فرهنگی هنری ملت، دایره‏‎العمارف بزرگ اسلامی، گنجینه پژوهشی ایرج افشار و نشر شمع و ماه برگزار شد.

سخنران اول جلسه دکتر کریستینا فیشر درباره پاتریک رینگنبرگ و آثار هنری وی چنین گفت:

« من از آقای علی دهباشی و بنیاد افشار برای تدارک امشب کمال سپاسگزاری را دارم و خوشحالم که این فرصت را یافتم تا دکتر پاتریک رینگنبرگ را به شما معرفی کنم. وقتی تقریباٌ دو سال پیش به تهران آمدم در کتابخانه یک کتاب با عنوان “راهنمای فرهنگ ایرانی” یافتم که مانند بسیاری از کتاب های دیگر به صورت کامل در مورد ایران توضیح می داد. چند ماه بعد با دکتر رینگنبرگ آشنا شدم. وقتی با یک تحصیل کرده ی جوان روبرو شدم که ایران را به عنوان وطن دومش برگزیده بود متعجب نشدم. او نیمه ی گمشده دیگرش را یافته بود.

پاتریک رینگنبرگ تحصیلات کارشناسی ارشد خود را در ژنو در رشته سینما به پایان رساند و سپس در پاریس ادامه تحصیل داد. مدرک دکتری خود را در رشته ی هنر در ژنف گرفت و در حال حاضر در لوزان و تهران زندگی می کند. کارهای بسیار متنوعی دارد. او محقق موسسه فرهنگ و ادیان مدرن لوزان است و همینطور در یک آژانس مسافرتی سهیم است. هنگام تحقیقاتش درباره موضوعات اسلام، تاریخ هنر و فلسفه غرب و تاریخ ادیان کتاب‎های بسیاری از او منتشر شد. آخرین کتابش « آرایه در هنرهای اسلامی » امروز به شما معرفی می‎شود.

کریستینا فیشر
کریستینا فیشر

کتاب راهنمای ایران برای سومین بار به چاپ رسیده است و بزودی به آلمانی نیز ترجمه خواهد شد. بعلاوه در حال حاضر وی در مورد موضوع مشهد مشغول به کار است. امیدوارم شما را درمورد این سوئیسی ـ ایرانی فعال کمی کنجکاو کرده باشم .»