شب بخارا در سبزوار

به دنبال برگزاری شبهای بخارا در مشهد ، یزد، شیراز ، قزوین ،بابل و……جمعه یکم تیرماه۱۳۹۷ با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری شب بخارا در سبزوار برگزار می شود.
سبزوار، سرزمین سربداران، با قدمت بیش از هفت هزار سال، ازشرق با نیشابور، شمال با اسفراین، غرب با شاهرود و جنوب بردسکن در خراسان رضوی و در فاصلۀ 220 کیلومتری مشهد قرار دارد.

مشاهیری چون ابوالفضل بیهقی، ابوالحسن علی ابن زید بیهقی، ابن یمین فریومدی، حکیم سبزواری، ملاّ حسین واعظ کاشفی، آیت الله عبدالاعلی سبزواری، استاد محمدتقی شریعتی، دکتر علی شریعتی، دکتر قاسم غنی و……زاده این شهر هستند.
در سبزوار حدود 900 اثر فرهنگی و تاریخی شناسایی شده است؛از جمله امامزادگان می توان به امامزاده شعیب در جنوب شهر، امامزاده یحیی در مرکز شهر اشاره کرد. این شهر که در مسیر راه ابریشم واقع شده است، هرساله حجم انبوهی از زائران علی ابن موسی­‌الرضا(ع) را میزبانی می کند. جاذبه­‌های گردشگری تاریخی از قبیل مسجد جامع، رباط­‌های گوناگون، بنای مصلی، منارۀ خسروگرد، باغ مقبرۀ حکیم سبزواری، یادبود کاشفی، تپۀ دامغانی، آتشکدۀ آذر برزین ­مهر، موزۀ مردم شناسی و جاذبه های جغرافیایی، می­تواند اقامتی خاطره­ انگیز را برای مسافران و زائران محترم به ارمغان بیاورد.
در ” شب بخارا در سبزوار” استادان: اسماعیل کهرم ، مهیار علوی مقدم ، بهرام سیاوش پور، محمود رضا سلیمانی و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد. همچنین فیلم مستند به نمایش در می اید . و از روستای زعفرانیه در شرق سبزواردیدار مورد بررسی و بازدید خواهد گرفت.