از بخارا تا سیمره

نام علی دهباشی به‌لطف کتاب‌ها و مجله‌ها و شب های بخارا که به دویست و هشتاد شب رسیده با بسیاری از جلوه‌گاه‌های فرهنگ ایران گره خورده است: سفرنامه‌های بسیاری به‌کوشش او منتشر شده؛ در قالب یادنامه، کتاب‌های بسیاری تالیف کرده‌ است؛ سردبیر مجلۀ کلک  و اکنون نیز سال‌هاست که مجلۀ وزین بخارا به سردبیری او منتشر می‌شود. این بار پس از شبهایی که برای مجله بخارا در برلین . ونکور . تورنتو . مونترال . کابل. دهلی نو و امل برای تجلیل از دهباشی برگذارشد . ” شب بخارا” در بخشی از ایران زمین یعنی شهرستان دره شهر برگذار می شود.

 علی دهباشی، در این سفر فرهنگی  مهمان برنامه‌ای شده است که عنوان «گفت‌وگو  ایران» دارد؛ برنامه‌ای که به‌همّت  انجمن ادبی و فرهنگی دره شهر و با همکاری اداره ارشاد شهرستان دره شهر انجام می شود.

 

در این جلسه با علی دهباشی دربارۀ فعالیتهای روزنامه نگاریش و جایگاه  فرهنگ و هنر ایران در مطبوعات کشورهای ایران . افغانستان و تاجیکستان و هند می پردازد و همچنین از تجربیات خود در عرصه روزنامه نگاری ادبی  سخن خواهد گفت. مراسم شب بخارا در دره شهر  چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در آمفی تئاتر سالن ارشاد دره شهر  برگزار می‌شود.