دیدار و گفتگو با منوچهر سادات افسری

 

یکصد وهشتاد و دومین جلسه از سلسله نشستهای صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا اختصاص یافته به دیدار و گفتگو با منوچهر سادات افسری که در ساعت نه صبح پنجشنبه دوازدهم دی‌ ۱۳۹۸ در موسسه هنر فردا برگزار می‌شود.
منوچهر سادت افسری (متولد 1323، تهران) تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران و تحصیلات عالیه را در رشته معماری در ایتالیا گذراند. طی سال‌های 1353 تا 1370 به فعالیت‌های معماری در مهندسان مشاور آرشن پرداخت. از 1359 تا کنون در زمینه ترجمه مدارک رسمی از زبان ایتالیایی فعالیت می‌کند.
منوچهر سادات افسری آثار بسیاری را در زمینه‌های ادبیات و معماری به فارسی ترجمه کرده است. از ترجمه‌‌های ایشان در زمینه ادبیات می‌توان به: «دیروزهای ما» از ناتالیا گینزبورک، «گفتگو در سیسیل» از الیو ویتورینی، «طوطی‌های سبز» از جنیو استرادا و «تاریخ» از الزا مورانته اشاره کرد.
«آشنایی با تاریخ معماری»، «تاریخ معماری مدرن»، «معماری در آستانه هزاره سوم» و «تاریخ معماری رنسانس» از آثار لئوناردو بنه ولو و «معماری به زبان کلاسیک» از جان سامرسون، ازجمله ترجمه‌های منوچهر سادات افسری در زمینه معماری است.
ترجمه‌ ایشان از کتاب‌های «ادبیات معاصر ایتالیا» از جولیو فررونی و «تاریخ معماری رنسانس» از لئوناردو بنه ولو زیر چاپ می‌باشد.
موسسه هنر فردا: اتوبان حقانی، نرسیده به چهارراه جهان کودک، نبش دیدار شمالی، پلاک ۲۷