شب دکتر محمد علی اسلامی ندوشن

 

شب دکتر محمد علی اسلامی ندوشن در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه سوم مهر ۱۳۹۸در کانون زبان پارسی واقع در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی برگزار می شود . در این مراسم استادان : مهدی محقق ، اصغر دادبه
ابوالفضل خطیبی ، فریدون مجلسی ، امیر حسین جلالی سخنرانی خواهند کرد. و فیلم مستند ” روزها ” به نمایش در می اید.دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن متولد ۱۳۰۴ در ندوشن یزد است. او دانش آموخته حقوق بین الملل از فرانسه است و استاد پیشین دانشگاه تهران که علاوه بر دروس حقوقی درحوزه ادبیات تطبیقی که واجد آثار ارزشمندی بود به تدریس نقد ادبی و سخن سنجی و ادبیات تطبیقی نیز می پرداخت. دکتر اسلامی در دهه های اخیر بیشتر اوقات خود را صرف تحقیق آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرده و آثارش بصورت کتاب در بیش از ۵۰ جلد در زمینه های گوناگون اعم ادبی، فرهنگی و اجتماعی به چاپ رسیده است..
برخی از کتاب‌های دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن عبارتند از: ماجرای‌ پایان‌ناپذیر حافظ، چهار سخنگوی‌ وجدان‌ ایران، تأمّل‌ در حافظ، زندگی‌ و مرگ‌ پهلوانان‌ در شاهنامه، داستان‌ داستان‌ها، سرو سایه‌ فکن، ایران‌ و جهان‌ از نگاه‌ شاهنامه نامه‌ نامور، ایران را از یاد نبریم، به‌ دنبال‌سایه ‌همای، ذکر مناقب‌ حقوق‌ بشر در جهان‌ سوم، سخن‌ها را بشنویم، ایران‌ و تنهائیش،ایران‌ چه‌ حرفی‌ برای‌ گفتن‌ دارد؟ مرزهای‌ ناپیدا، شور زندگی‌ (وان گوگ)، روزها (سرگذشت – در چهار جلد)، باغ سبز عشق، ابر زمانه‌ و ابر زلف، افسانه افسون، دیدن‌ دگرآموز، شنیدن‌ دگرآموز، جام‌ جهان‌ بین، آواها و ایماها.
بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار.
خیابان ولی عصر . سه راه زعفرانیه . خیابان عارف نسب . پلاک ۱۲. کانون زبان پارسی