شب شبهای بخارا

گزارشی کوتاه از «شب شب‎های بخارا»
به مناسبت برگزاری پانصدمین شب مجله بخارا شبی با عنوان «شبِ شب‎های بخارا» به همت انجمن مفاخر معماری ایران جمعه هشتم شهریور در خانۀ گفتمان شهر ، خانۀ وارطان، با حضور هیئت مدیره انجمن مفاخر معماری و دوستداران مجله بخارا برگزار شد.
در این مراسم دبیر انجمن مفاخر، مهندس علیرضا قهاری گفت:«شاید تعجب کنید که شب یک مجله ادبی، آن هم پانصدمین شب را جامعۀ معماران برگزار می‎کند ولی ما در انجمن همیشه نسبت به مسائل هنری و ادبی علاقه خاص خود را نشان داده‎ایم،به ویژه به مجله بخارا که جایگاه خاص خود را دارد.» سپس دبیر انجمن گزارشی کوتاه از فعالیت‎های این انجمن طی سال‎های گذشته ارائه کرد. پس از آن فیلمی به نمایش درآمد که در آن استادان محمدعلی موحد، محمدرضا شجریان، فریدون مشیری، آیدین آغداشلو، عزت‌‎الله انتظامی، جمشید مشایخی، سیدعبدالله انوار، حسین علیزاده، بهاءالدین خرمشاهی، پروفسور فراگنر، دکتر حسن عشایری، خانم‎ها پری زنگنه، گلرخسار، دکتر سعید حمیدیان و علی رضاقلی دربارۀ مجله بخارا و علی دهباشی سخن گفتند.
سپس مهندس قهاری از سردبیر بخارا خواست که کنار او قرار بگیرد و جلسه با پرسش و پاسخ ادامه یافت. علی دهباشی در روایتی کوتاه برای حاضران از دوران تحصیل و آموزش خود و استادان و معلمانی که بر وی تأثیر گذاشتند، گفت و پس از آن به علایق روزنامه‎نگاری و مطبوعاتی خود و همکاری با نشریات مختلف و سردبیری مجلات کِلک؛، طاووس، سمرقند و سرانجام بخارا پرداخت.
جلسه با اهدای لوح یادبود انجمن مفاخر و معماری به علی دهباشی پایان یافت.