دیدار و گفتگو با دکتر جمشید لطفی

 

یکصد و پنجاه ودومین جلسه از سلسله نشست های صبح پنجشنبه بخارا اختصاص یافته است به دیدار و گفتگو با دکتر جمشید لطفی که درساعت نه صبح پنجشنبه نوزدهم اردیبهشت 1398 در خانه گفتمان شهر (وارطان ) برگزار می شود.
دکتر جمشید لطفی نورولوژیست، ادیب،کتاب شناس،شاعر،استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، بنیانگذار علم نورولوژی نوین ایران وموسس انجمن M.S ایران است.
دکتر لطفی درسال 1316 در رشت زاده شد. از دوسالگی در تهران بزرگ شد. سال 1336 راهی انگلستان شد. سال ۱۳۴۳ به دریافت دیپلم دکتری در پزشکی از دانشکده پزشکی سن بارثالامیوی St.Bartholomew’s Hosp دانشگاه لندن و درجه دکتری از کالج سلطنتی پزشکان و جراحان انگلستان نایل گردید. در سال 1349درجه تخصص بیماری های داخلی و اعصاب را پس از رزیدنتی در بیمارستان سنترال میدل سکس انگلستان احراز کرد. او سال ۱۳۴۹ به ایران بازگشت و به سمت استادیار در دانشگاه تهران منصوب شد. وی موسس اولین بخش نورولوژی یا داخلی اعصاب ایران در بیمارستان شریعتی داریوش کبیر سابق می باشد. دکتر لطفی عضو کالج سلطنتی پزشکان انگلیس وآکادمی متخصصان نورولوژی امریکاست.
نتایج مطالعات و تحقیقاتش در علوم اعصاب که در مقالات متعدد در ژورنال های پزشکی معتبر چاپ شده اند ، در علم نورولوژی محل استناد و مرجع استادان داخلی و خارجی این رشته است.
دکتر لطفی حکیمی است ادیب ، آشنا به ادبیات ایران و جهان ؛ شعر می سُراید و داستان می نویسد.
خانه گفتمان شهر (وارطان ) . میدان فلسطین . خیابان طالقانی غربی . ضلع جنوبی . پلاک ۵۱۴