شب نویسندگان معاصر آلمانی زبان

 

به رسم هر ساله بخارا در دوران برگزاری نما یشگاه بین اللملی کتاب در تهران با همکاری انجمن فرهنگی اتریش، سفارت سوئیس و سفارت آلمان در تهران شب نویسندگان آلمانی زبان را در ساعت پنج بعد ازظهر روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت 1398 (24 آوریل 2019 ) در خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان استاد نجات اللهی، نبش خیابان ورشو تالار فردوسی برگزار خواهد کرد.
در این مراسم نویسنده اتریشی روبرت پروسر بخش هایی از داستان خود را خواهد خواند. روبرت پروسر در سال 1983 در آلپاخ واقع در استان تیرول متولد شده و ساکن آلپاخ و شهر وین است. تحصیلات خود را در رشته ادبیات تطبیقی، زبانشناسی، هنر و مردم شناسی به پایان رسانده است. پروسر با تاسیس موسسه “بابلشپرش” شاعران جوان بین المللی را پشتیبانی و حمایت می کند. او رمان “فانتوم” را در انتشارات ال اشتاین به چاپ رسانید و در سال 2017 نامزد جایزه کتاب آلمان بوده است. در سپتامبر 2019 در انتشارات (ال اشتاین) رمان “گما – حبیبی” را منتشر کرده است. ترجمه اثر او را علی اصغر حداد انجام داده است.
همچنین کریستوفر کلوبله از آلمان بخش هایی از رمان خود را برای حاضران خواهد خواند. کلوبله متولد 1982 میلادی در مونیخ است و از سال 2004 به بعد، جوایز و بورسیه‌های گوناگونی را به دست آورده است. کلوبله نخستین رمان خود با نام «در میان تکروها» را در سال 2008 منتشر کرد. پس از آن در سال 2009 مجموعه داستان «وقتی در می‌زنند» و در سال 2012 رمان «معمولا همه چیز خیلی سریع» از او منتشر شد. متن آلمانی اثر کلوبله را مهشید میرمعزی به فارسی ترجمه کرده است.
رافائل اورویدر متولد 1974 در برن سوئیس است و در زمینه های شعر، نمایشنامه نویسی، کاردگردانی، موسیقی و ترجمه فعالیت می‌کند. اورویدر همچنین رئیس انجمن نویسندگان سوئیس بوده است و در دانشگاه هنر برن به تدریس اشتغال دارد. این شاعر سوئیسی جوایزی همچون جایزه کتاب ایالت برن را در سال 2000 و جایزه مسابقه ادبی اینگبورگ باخمن کلاگنفورت را در سال 2002 و جایزه شیلر در بنیاد شیلر سوئیس را در سال 2009 به همراه جایزه های پرشمار دیگر دریافت کرده است. اورویدر چند شعر خود را خواهد خواندکه سعید فیروزآبادی آنها را به فارسی ترجمه کرده است. و در ساعت اخر جلسه نویسندگان المانی زبان به سوالات درباره داستانها و رمانهایشان پاسخ می دهند.
خانه اندیشمندان علوم انسانی . خیابان نجات اللهی . چهارراه ورشو . تالار فردوسی