دیدار و گفتگو با دکتر اورس گوسکن (با حضور محمد منصور هاشمی )

 

یکصد و چهل و دومین جلسه از سلسلهٔ نشست‌های صبح پنجشنبه مجله بخارا اختصاص دارد به دیدار و گفتگو با دکتر اورس گوسکن که باحضور محمد منصور هاشمی برگزار می شود .این نشست در ساعت نه صبح پنجشنبه ۱۸ بهمن در خانه گفتمان شهر برگزار می شود.
دکتر اورس گوسکن محقق علوم اسلامی، ایران شناس و دانشیار دانشگاه زوریخ در سویس است او دارای فوق لیسانس زبان‌های باستانی یونانی و لاتین و دکترای اسلام شناسی‌ می‌باشد. او به زبانهای عربی، فارسی، تركي عثمانی و مدرن تسلط دارد و در حال حاضر مدرس زبان و ادبيات عربی و تاريخ فكري دنيای اسلام در دانشگاه زوريخ و پلی تكنيك زوريخ ETH است.
زمینه تخصصی ایشان تاریخ فکری کشورهای اسلامی، فلسفه، عرفان، جنبش‌های فکری ایران در قرن ۲۰ و ۲۱ است . برداشت و تلقی‌ فلسفه غرب در ایران موضوع ایست که در کتاب “انتقاد به فلسفه غرب- تفکر تاریخی‌ و نگاه علامه طباطبايي و مرتضی‌ مطهری” در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد. او در سال ٢٠١٦ همایشی بین المللی دربارهٔ هایدگر در کشور‌های اسلامی در برن همراه با همکار خود خانم دکتر کاتا موزر بر پا کرد كه در آن از محققين ايرانی، عرب و ترك زبان برای سخنراني دعوت بعمل امد. حاصل این همایش کتابی‌ است به همین نام که در این سال جاری میلادی به زودی به چاپ خواهد رسید.
خانه گفتمان شهر (وارطان ). میدان فلسطین . خیابان طالقانی . ضلع جنوبی طالقانی .پلاک ۵۱۴