امشب در دامغان شب بخارا برگزار می شود

امشب در دامغان شب بخارا برگزار می شود.

در ادامه برگزاری شبهای بخارا در مشهد ، شیراز، یزد، بابل، شاپور خواست (لرستان)، قزوین ، امل، و……..امشب (پنجشنبه سی ویکم تیرماه ) شب بخارادر شهر دامغان برگزار می شود . محوریت این شب اسماعیل شاهرودی شاعر دامغانی است.

اسماعیل شاهرودی(آینده) شاعر، زاده شهریور 1306 در دامغان است. وی از تاثیرگذاران جریان شعر معاصر و از پیروان نیمایوشیج است که مقدمه نیما یوشیج بر نخستین کتاب وی (آخرین نبرد)، او را در میان شاعران نیمایی ممتازکرده است. وی صاحب مجموعه شعرهای «آخرین نبرد»(1330)، «آینده» ( ۱۳۴۶)، «م و می در سا»( ۱۳۴۹)، «هر سوی راه، راه، راه، راه» ( ۱۳۵۰) و مجموعه داستان کوتاه «چند کیلومتر و نیمی از واقعیت»(۱۳۵۰) است.

در شب اسماعیل شاهرودی که با همکاری انجمن شعر و ادب حکیم منوچهری دامغانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان برگزار خواهد شد، پس از سخنرانی علی دهباشی دکتر سید محمد ترابی و سپس افشین شاهرودی شاعر و عکاس، دربارۀ زندگی اسماعیل شاهرودی سخن خواهند راند. وبعد دکتر علیرضا رعیت حسن آبادی درباره دامغان و جغرافیای شعر معاصر صحبت خواهد کرد و به نقش دو شاعر دامغانی اسماعیل شاهرودی و یداله رویایی در شعر معاصر خواهد پرداخت. دکتر مظفر رویایی و جناب آقای حافظ موسوی نیز که هر دو از منتقدان به نام شعر معاصر و از شاعران مطرح کشور هستند، درباره ی جایگاه ادبی اسماعیل شاهرودی و ویژگی های شعری وی برای حاضران سخنرانی خواهند کرد.
پخش فیلم مستند زندگی اسماعیل شاهرودی به همراه شعرخوانی شاعران و اعضای انجمن شعر و ادب حکیم منوچهری دامغانی از دیگر برنامه های این شب است.
شب اسماعیل شاهرودی پنجشنبه 31 خرداد ماه در تالار منوچهری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان برگزار خواهد شد.