شبهای بخارا در دانشگاه کلگری

دانشجویان ایرانی فعال در کتابخانه فارسی  دانشگاه کلگری کانادا  در ادامه فعالیتهای فرهنگی وهنری خود اقدام به برگزاری شبهای بخارا نمودند. ودر دعوتنامه شب اول خود چنین نوشته اند:

“شب های بخارا” مراسمی است به کوشش علی دهباشی (سردبیر مجله ی بخارا) در تجلیل از بزرگان عرصه ی فرهنگ،ادب و هنر ایران زمین .برگزار می شود که تا کنون به سیصد و یازده شب رسیده است. کتابخانه پارسی کلگری در نظر دارد با پخش گزیده هایی از برنامه های برگزار شده توسط  مجله بخارا تحت عنوان “شب های بخارا در کلگری” گامی در راستای شناساندن هرچه بهتر این بزرگان به جامعه‎ی ایرانیان دور از وطن بردارد. لذا اولین جلسه از شبهای بخارا در کلگری به انعکاس و پخش بخش‎هایی از فیلم شب تجلیل از “ه.ا.سایه” اختصاص داده شده است. شب  استاد سایه که صد و سی هفتمین شب از شب های بخارا است، در سال 1392 با حضور سیمین بهبهانی، پوری سلطانی، شهرام ناظری، محمد رضا شفیعی کدکنی ، محمود دولت‎آبادی، داریوش طلایی، یلدا ابتهاج و محمد افشین وفایی در شب یکشنبه پنجم ابان 92 کانون زبان فارسی برگزار شده است.

منتظر همه‎ی دوستان و علاقمندان به شعر و ادب و هنر ایرانی خواهیم بود. شبهای بخارا در کلگری همراه با موسیقی زنده خواهد بود و شرکت در جلسه برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

شب استاد ه. ا. سایه پنجشنبه بیست و هفتم مهر ماه (نوزدهم اکتبر2017) از ساعت شش و نیم بعد از ظهر تا هشت شب در دانشگاه کلگری برگزار می‎شود.