شب نویسندگان آلمانی زبان معاصر برگزار شد

germany (1)

چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 کانون زبان فارسی میزبان نویسندگان آلمانی زبان معاصر بود که مجله بخارا آن را با همکاری بنیاد فرهنگی اجتماعی ملت، سفارت‎های سوئیس ، آلمان و اتریش تدارک دیده بود.

در ابتدای این نشست داستان‎خوانی علی دهباشی از کریستینا فیشر برای افتتاح جلسه دعوت کرد و خانم فیشر، رایزن سفارت سوئیس در ایران که به زبان فارسی سخن می‎گفت چنین اظهار کرد: « خانم‎ها و آقایان سلام. دیگر این یک سنت شده است که در طی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران کشورهای خارجی از نویسندگان خود دعوت می‎کنند که به ایران بیایند و با فارسی‎زبانان گفتگو کنند ، آشنا شوند و داستان‎خوانی کنند. اکنون هم طبق سنت در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار جمع شده‎ایم که این نویسندگان داستان‎خوانی کنند که باعث پیوند بیشتر ما با یکدیگر می‎شود و از همکارانم در سفارت‎های آلمان و اتریش برای برپایی این برنامه تشکر می‎کنم و همینطور از بنیاد موقوفات دکتر افشار و بنیاد ملت و نیز از علی دهباشی و مجله بخارا تشکر می‎کنم و از شما دعوت می‎کنم تا به این داستان‎ها که با کمک مترجمان به فارسی ترجمه می‎شود گوش دهید. »

کریستینا فیشر ـ رایزن فرهنگی سفارت سوئیس ـ عکس از متین خاکپور
کریستینا فیشر ـ رایزن فرهنگی سفارت سوئیس ـ عکس از متین خاکپور

پس از آن علی دهباشی از اوتو گراف، ریاست بخش فرهنگی سفارت آلمان در ایران دعوت کرد و وی نیز چنین گفت:

« از طرف سفارت آلمان از برگزارکنندگان این مراسم و همچنین همکارانم در سفارت‎های خارجی این مراسم کمال تشکر را دارم. امیدوارم که این برنامۀ متن‎خوانی همان تنوعی را در خودش داشته باشد که از لحاظ فرهنگی بین این سه کشور آلمانی زبان وجود دارد.

برای شما آرزو می‎کنم که شب ادبی دل‎نشینی داشته باشید. »