« ایوان جان » رونمایی شد.

gazali
شب احمد غزالی صد و هشتاد و ششمین شب از شبهای مجله بخارا بود که با همکاری بنیاد فرهنگی اجتماعی ملت، مرکز دایره‎المعارف بزرگ اسلامی، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، گنجینه پژوهشی ایرج افشار و انتشارات معین عصر شنبه 27 دی ماه 1393 در کانون زبان فارسی برگزار شد که همراه بود با رونمایی از کتاب « ایوان جان» تألیف دکتر نصرالله پورجوادی.
علی دهباشی در ابتدای این مراسم اشاره کرد که این بار با وجه دیگر از کارها و پژوهش‎های دکتر پورجوادی در زمینه تصحیح متن رو به رو هستیم و آن انتشار گزیده آثار فارسی احمد غزالی است و به همین مناسبت از بهزاد میرزایی دعوت کرد تا شرح بیشتری از این پژوهش بدهد.

علی دهباشی
علی دهباشی

و بهزاد میرزایی به معرفی این کتاب پرداخت:
« من امشب به حضور شما رسیده ام تا در شب “احمد غزالی” جدیدترین عنوان مجموعه ی “گنج حکمت” را که به “گزیده ی آثار پارسی احمد غزالی” اختصاص دارد خدمت شما معرفی بکنم. اما پیش از آن، از آنجا که تصور می کنم تعدادی از شما با مجموعه ی “گنج حکمت” آشنایی قبلی نداشته باشید، بی مناسبت نمی بینم که مقدمتاً مختصری درباره ی این مجموعه صحبت کنم، به این امید که این مجموعه مورد پسند شما دوستان ادب دوست و ادب پرور واقع بشود و از طریق شما صدای ما به گوش آن دسته از علاقه مندان نا آشنا با این مجموعه برسد و بدین ترتیب بر تعداد دوستداران متون کهن ادب پارسی افزوده شود.
این توضیح را هم اضافه کنم که پیش از این ما برای دیگر عناوین محموعه ی “گنج حکمت” مراسم رونمایی برگزار کردیم و قصد داشتیم در مورد جدیدترین عنوان این مجموعه هم مراسم مشابهی را برگزار کنیم، اما با توجه به اینکه جناب دهباشی زحمت کشیدند و شب احمد غزالی را برگزار کردند و آخرین عنوان مجموعه ی گنج حکمت هم به این نویسنده اختصاص دارد، تصمیم بر این شد که از رونمایی جداگانه صرفنظر کنیم و کار را اینجا خدمت شما معرفی بکنیم.
حدود دو سال پیش، دوست یگانه ام جناب محمد شریفی، دبیر مجموعه این ایده ی ناب را مطرح کردند که: جالب خواهد بود اگر گزیده ای از شاهکارهای نثر فارسی بویژه آثار مهم صوفیه را که بعضاً کمتر شنیده یا خوانده شده اند در اختیار مخاطبان عام قرار بدهیم. این ایده را با من در میان گذاشتند و بعد فکر کردیم در زمانه ای که واقعیت های زندگی شهری مجال و حوصله ی چندانی برای خواندن باقی نگذاشته، شاید بد نباشد که در کنار گزیده ی متن یک لوح شنیداری هم منتشر بکنیم تا وسیله ای بشود برای جذب تعداد بیشتری از مخاطبان، به این امید که جادوی صدا و موسیقی، مخاطبان را ترغیب بکند به خواندن متن گزیده و بعد از آن، متن اصلی اثر مورد نظر.

بهزاد میرزایی
بهزاد میرزایی